به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، فرخ محمدزاده بخشدار سراجو در بازدید مسئولین شهرستانی از چاه و شبکه های آب روستایی سراجو گفت: هم اکنون ظرفیت تولید آب شرب در مجتمع سراجوی شرقی حدود ۶۰ هزار لیتر برساعت بوده که با توسعه شبکه آب و افزوده شدن یک حلقه چاه، ظرفیت تولید آب شرب آن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، فرخ محمدزاده بخشدار سراجو در بازدید مسئولین شهرستانی از چاه و شبکه های آب روستایی سراجو گفت: هم اکنون ظرفیت تولید آب شرب در مجتمع سراجوی شرقی حدود ۶۰ هزار لیتر برساعت بوده که با توسعه شبکه آب و افزوده شدن یک حلقه چاه، ظرفیت تولید آب شرب آن به حدود ۹۰ هزار لیتر برساعت خواهد رسید.

محمدزاده ادامه داد: برای این منظور، طرح توسعه شبکه آب شرب با حفریک حلقه چاه و تجهیز آن با حدود ۱.۵ میلیارد تومان در اراضی روستای احمدآباد این بخش اجرا شده است.

بخشدار سراجو اضافه کرد: همچنین یک دستگاه دیزل ژنراتور برای برق دهی مناسب به پمپاژ آب در قالب شبکه آب این بخش با ۱.۵ میلیارد تومان نصب شده و به زودی بهره برداری می شود.

وی گفت: در حال حاضر نیز ۳۳ روستای بخش سراجو با پنج هزار خانوار جمعیت از شبکه آب شرب در قالب مجتمع سراجوی شمالی بهره مند هستند.

محمد زاده با بیان اینکه در ایام تابستان مصرف آب شرب در مناطق روستایی افزایش چشمگیری می یابد افزود: روستاییان برای بهره مندی مناسب، الگوی مصرف آب شرب را رعایت کرده و از استفاده آن در مصارف غیر شرب از جمله کشاورزی خودداری کنند.

بخشدار سراجو با اشاره به بروز برخی مشکلات در آبرسانی به روستاهای این بخش در روزهای اخیر ادامه داد: این مشکلات بر اثر برخی نقص ها در خط انتقال و نیز بروز برخی قطعی های برق به وجود آمده که با اجرای تمهیدات لازم از جمله نصب دیزل ژنراتور و نیز ترمیم خطوط آب، این مشکل در خال مرتفع شدن است.

وی اعلام کرد: هم اکنون با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب، تمامی روستاهای این بخش از آب شرب بهداشتی از طریق شبکه انتقال بهره مند بوده و افت فشار آب نیز با اجرای طرح های توسعه و ترمیم شبکه به زودی رفع خواهد شد.

به گزارش رصدمراغا، بخش سراجو یکی از بخش های تابعه شهرستان مراغه در استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران است و دارای سه دهستان سراجوی جنوبی، سراجوی شرقی و قوری چای غربی روستای آغبلاغ علیا و شهر خراجو است
طبق سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش سراجو در سال ۱۳۹۵ برابر با۵۲ هزار و ۶۲۵ نفر بوده است.
انتهای پیام/