به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، محمد مقتومی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مراغه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک مراغه گفت: برنامه‌ریزی مطلوب برای هدایت اتوبوس‌های درون‌شهری به مسیرهای کم‌ترافیک و فرهنگ‌سازی برای استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین می‌تواند در حل مشکلات ترافیکی سطح شهر تاثیرگذار باشد. مقتومی کمبود پارکینگ در سطح شهر را ملموس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، محمد مقتومی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مراغه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک مراغه گفت: برنامه‌ریزی مطلوب برای هدایت اتوبوس‌های درون‌شهری به مسیرهای کم‌ترافیک و فرهنگ‌سازی برای استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین می‌تواند در حل مشکلات ترافیکی سطح شهر تاثیرگذار باشد.

مقتومی کمبود پارکینگ در سطح شهر را ملموس عنوان کرد و افزود: نیاز به احداث پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر به ویژه در معابر پرترافیک شهری احساس می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مراغه به مشکلات پارکینگ خیابان جام‌جم نیز اشاره و بیان کرد: این پارکینگ ۶۰۰ واحدی می‌تواند بخش عمده‌ای از فضای مورد نیاز برای پارک خودرو در وسط شهر را تامین کند اما باید مشکلات مربوط به نبود متصدی و دوربین و همچنین کمبود روشنایی آن حل شود و به همین منظور جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی و شرکت آتی‌ساز به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه باید برگزار گردد.

وی همچنین به ضرورت ایجاد ایستگاه‌های متمرکز اتوبوس‌های درون‌شهری در برخی از نقاط نیز اشاره کرد و افزود: حمل‌ونقل درون‌شهری مراغه به ساماندهی نیاز دارد و باید ایستگاههای متمرکز با فضای مناسب و دارای امنیت در چند نقطه شهر احداث شود.

مقتومی به پایین بودن سطح ایمنی و مشکلات سرعت‌گیرها در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح سرعت‌گیرهای غیرمجاز و غیراستاندارد در روستاها از سوی دستگاه‌های متولی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/