به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: حل این مشکل از اولویت‌های بخش حمل و نقل هوایی و مسافری در منطقه است و تهیه اعتبار لازم برای ایجاد جایگاه سوخت‌گیری نه بر عهده وزارت نفت و نه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است بلکه باید از سازمان برنامه و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: حل این مشکل از اولویت‌های بخش حمل و نقل هوایی و مسافری در منطقه است و تهیه اعتبار لازم برای ایجاد جایگاه سوخت‌گیری نه بر عهده وزارت نفت و نه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است بلکه باید از سازمان برنامه و بودجه و از اعتبارات استانی پیگیری شود.

 

آذری به موضوع افزایش روز‌های پرواز از فرودگاه سهند اشاره کرد و گفت: افزایش روز‌های پرواز از این فرودگاه به تهران و همچنین برقراری پرواز‌های مشهد و سپس کیش در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و با شرکت‌های مسافربری در این خصوص مذاکره‌هایی انجام شده است.

آذری بیان کرد: در حال حاضر اراضی فرودگاه سهند ۴۷ هکتار است که در طرح جامع فاز نخست می‌توان آن را به ۱۴۵ هکتار افزایش داد.

وی تاکید کرد: برای توسعه فرودگاه سهند به تملک اراضی واقع در محدوده آن نیاز داریم و این موضوع مستلزم تامین اعتبارات ملی به میزان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش رصدمراغا، فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ افتتاح شد.
انتهای پیام/