به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش؛ حسین اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه صبح یکشنبه در جلسه بررسی هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: انتخاب رشته تحصیلی به دلیل اهمیت زیادی که در زندگی آینده نوجوانان و جوانان دارد نیازمندی اموری نظیر هدایت تحصیلی صحیح است . وی […]

به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش؛ حسین اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه صبح یکشنبه در جلسه بررسی هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: انتخاب رشته تحصیلی به دلیل اهمیت زیادی که در زندگی آینده نوجوانان و جوانان دارد نیازمندی اموری نظیر هدایت تحصیلی صحیح است .

وی افزود: هدایت تحصیلی در واقع به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان به طور آگاهانه و آزادانه مسیر تحصیلی خود را مشخص کنند.

اکبریان یکی از مهم ترین ماموریت های آموزش و پرورش را موضوع هدایت تحصیلی دانست و افزود: باید بستر های لازم برای رسیدن دانش آموزان به آرزوهای خود از طریق هدایت تحصیلی آزادانه و آگاهانه از طریق آموزش و پرورش و خانواده ها فراهم شود .

مدیر آموزش و پرورش مراغه لازمه هدایت تحصیلی صحیح را در خواسته دانش آموز و توجه خانواده و مدرسه به این موضوع عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی دقیق و مدیریت شده در این موضوع مطمئنا آینده خوب دانش اموزان را رقم خواهد زد .

وی در ادامه با بیان این که هدایت تحصیلی نیازمند استاندارد سازی است افزود: این موضوع جز اتفاقاتی است که باید رخ دهد و در کنار رفع نیاز های منطقه نظرات دانش آموزان نیز اعمال گردد .

وی ادامه داد :هم چنین در استاندارد سازی هدایت تحصیلی ،در کنار سایر زیر ساخت ها، زیر ساخت های تعامل با اولیا و توجیه آنها باید مد نظر قرار گیرد .
انتهای پیام/