به گزارش رصدمراغا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آخرین خطبه های نماز جمعه سال ۱۳۹۹ ضمن تبریک اعیاد پرخیر برکت شعبانیه و تاکید بر رعایت تقوای الهی افزود: از زندگی با غفلت پرهیز کنیم و از زندگی اقوام اشاره شده در قرآن درس عبرت بگیریم وآثار و […]

به گزارش رصدمراغا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آخرین خطبه های نماز جمعه سال ۱۳۹۹ ضمن تبریک اعیاد پرخیر برکت شعبانیه و تاکید بر رعایت تقوای الهی افزود: از زندگی با غفلت پرهیز کنیم و از زندگی اقوام اشاره شده در قرآن درس عبرت بگیریم وآثار و کتب موجود در این رابطه را مطالعه نمائیم و این برداشت را نداشته باشیم که ما از عذاب الهی در امان هستیم.

وی به حوادث مهم تاریخی هفته قبل اشاره و به نقش بزرگ مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی در طول دوران مبارزاتی امام راحل اشاره کرد و افزود حاج سید احمد خمینی رحمت الله صندوقچه اسرار امام راحل بود و فرد مورد اطمینان و امین ایشان بود همچنین مرحوم حاج سید احمد پس از رحلت امام راحل در تمامی سخنرانی هایشان در حمایت قاطع از رهبری آیت الله خامنه ای سخن گفته و اطاعت از ایشان را اطاعت از امام بیان می کرد.

آیت الله پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه، دید و بازدید های نوروزی توسط خانواده ها نباید به آغاز زنجیره‌ای جدید برای شیوع و انتقال این بیماری تبدیل شود.

امام جمعه مراغه ادامه داد: با وجود کرونا، انجام صله ارحام با والدین و نزدیکان درجه اول انجام می شود که در دیدار با آنان باید موازین و دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا رعایت گردد تا آسیبی ناخواسته به عزیزان خود وارد نسازیم که در صورت عدم رعایت مسئولیت امر از نظر شرعی بر عهده فرد فرد خطاکار است.

وی اضافه کرد: نباید به بهانه کرونا، قطع صله ارحام به بدعتی برای سال های آینده تبدیل شود چرا که احترام به والدین و بزرگان حتی به صورت محدود نیز باید انجام شود و در این خصوص حضرت امیرالمومنین در وصیت خویش به صله ارحام نیز اشاره نموده‌اند.

خطیب آخرین نمازجمعه مراغه در سال جاری با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و سال جدید گفت: آیین نوروز پیش از اسلام وجود داشته  از اعیاد باستانی ایرانیان بوده و دین مبین اسلام هیچگاه با آن مخالفتی نداشته چرا که در آن صله ارحام به عنوان آیینی بزرگ محترم داشته می شود.

آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه اسلام فقط مخالف بدعت هاست افزود: پیشوایان و بزرگان اسلام نیز در طول تاریخ رنگ و بوی اسلامی به عید نوروز بخشیده اند و قرائت اذکار یومیه نیز مستحب است.

وی ادامه داد: عید نوروز آیین بزرگ و خوبی است به شرط آنکه در آن معصیت و خلاف شرع نباشد که این امر مورد تاکید اسلام و قرآن است و در هر روزی که گناه مرتکب نشویم آن روز عید است.

امام جمعه مراغه در خاتمه اضافه کرد: در عید نوروز خانواده ها در سفره های پذیرایی خود از تجمل پرهیز کرده و در دیدارهای نوروزی عفاف و حجاب نیز رعایت شده و مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام