به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی آموزش و پرورش؛ صبح پنجشنبه و در آخرین روز اداری سال ۹۹ از مهدی احمدی به عنوان کوچکترین مدرس و آموزش دهنده هنر “اوریگامی” توسط حسین اکبریان مدیریت و هادی سروری زاد معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه تجلیل به عمل آمد. مهدی احمدی دانش آموز […]

به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی آموزش و پرورش؛ صبح پنجشنبه و در آخرین روز اداری سال ۹۹ از مهدی احمدی به عنوان کوچکترین مدرس و آموزش دهنده هنر “اوریگامی” توسط حسین اکبریان مدیریت و هادی سروری زاد معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه تجلیل به عمل آمد.

مهدی احمدی دانش آموز پایه پنجم ابتدایی دبستان آینده سازان ۲مراغه است و به قول خود ،هنر اوریگامی را خود به تنهایی یاد گرفته و حمایت گر اصلی وی پدرو مادرش است..

این مدرس کوجک می گوید :از وقتی این هنر را یاد گرفته، دوست دارد به دوستان و همنوعان خود نیز یاد بدهد زیرا بهترین تفریح علمی و هنری در اوقات فراغت بخصوص در ایام کرونایی است.

وی علاوه بر این هنر ،حافظ ۱۱جز قرآن کریم نیز است و دوست دارد روزی حافظ کل قرآن باشد.گفتنی است نمایشگاه هنرهای اوریگامی مهدی احمدی در مجموعه آموزش و پرورش مراغه برپا شده است.

“اوریگامی” یا هنرکاغذ و تا، یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذبا کمک “تاهای” هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدل‌های کاغذ و تا را دربردارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اوریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند.

به‌طور کلی، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ و بدون استفاده از چسب یا دوخت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/