به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی فرمانداری، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها، اظهار داشت: کارگاه تولید فنس در مرکز ترک اعتیاد گلستان(آقایان) در مکانی به مساحت ۱۲۰ مترمربع با ظرفیت اشتغالزایی برای سه نفر و با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید. در این کارگاه طی هر ساعت […]

به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی فرمانداری، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها، اظهار داشت: کارگاه تولید فنس در مرکز ترک اعتیاد گلستان(آقایان) در مکانی به مساحت ۱۲۰ مترمربع با ظرفیت اشتغالزایی برای سه نفر و با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

در این کارگاه طی هر ساعت ۱۲۰ مترمربع فنس در ابعاد و شکل‌های مختلف تولید خواهد شد.

موسوی اضافه کرد:همچنین در بخش بانوان و در مرکز اطهر کارگاه تولید قارچ با سرمایه اولیه ۱۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای سه نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیرمستقیم راه‌اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: در هر ۲ مجموعه بهبودیافتگان از اعتیاد مشغول کار خواهند شد و درآمد آنها صرف بهبودی بیماران اعتیاد خواهد شد.

فرماندار مراغه بیان کرد: مراکز ترک اعتیاد مراغه در ۲ بخش بانوان و آقایان در خصوص اشتغالزایی بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد اقدامات خوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: پس از رهایی از اعتیاد یکی از اصلی‌ترین مشکلات موضوع بیکاری است که خوشبختانه در این خصوص در مراغه مشکلی نداریم.

موسوی با بیان اینکه متاسفانه از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور غافل شده‌ایم، بیان کرد: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها در صدد ضربه زدن به جهموری اسلامی بر آمده‌اند اما بیشترین برنامه‌ریزی آنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی آمار افراد معتاد و هزینه‌های معتادان برای تهیه مواد مخدر در کشور را رقمی بسیار بالا دانست و اظهار داشت: در این زمینه دستگاه‌های متولی باید به صورت علمی و با رعایت تمامی موارد فرهنگی و اجتماعی ورود کنند.

سالانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ معتاد از خدمات مراکز اقامتی ترک اعتیاد گلستان و اطهر این شهرستان استفاده می‌کنند.

مراکز ترک اعتیاد مراغه زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان فعالیت می‌کند و در ۲ بخش بانوان و آقایان در سطح کشور از نظر امکانات بی‌نظیر است تا جایی که علاوه بر مراغه بیمارانی از شهرستان‌های مختلف کشور در این مراکز حضور پیدا کرده و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/