به گزارش رصدمراغا از بیست و ششمین جلسه‌ی ستاد مقابله با کرونای شهرستان در روز چهارشنبه سید علی موسوی فرماندار مراغه گفت: کرونای انگلیسی در شهرهای مختلف کشور مشاهده شده است و اگر مردم را نسبت به این ویروس کشنده و قوی حساس نکنیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. وی اضافه کرد: دستگاه های […]

به گزارش رصدمراغا از بیست و ششمین جلسه‌ی ستاد مقابله با کرونای شهرستان در روز چهارشنبه سید علی موسوی فرماندار مراغه گفت: کرونای انگلیسی در شهرهای مختلف کشور مشاهده شده است و اگر مردم را نسبت به این ویروس کشنده و قوی حساس نکنیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: دستگاه های متولی و به خصوص شهرداری مراغه نسبت به کنترل دستفروشان و بازارهای هفتگی اقدام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت بازارهای هفتگی قابل قبول نیست و بخشداران با هماهنگی تیم های نظارتی نسبت به وضعیت بازارهای هفتگی شیخی جان و جمعه بازار رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی و حضور سازمان های مردم نهاد و اهالی مطبوعات، رسانه ها و فعالان فضای مجازی در کنار ستاد کرونای شهرستان مراغه همانند روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در این روزها به شدت احساس می شود.

وی به پنجشنبه و چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: تیم های نظارتی برای جلوگیری از تجمع ها در بازار و اماکن عمومی و بازار چهارشنبه آخر سال از امروز فعال خواهند شد و همچنین همانند لیله‌الرغائب برنامه ریزی هایی برای عدم تجمع و حضور مردم در آرامستان گلشن زهرای مراغه در پنجشنبه آخر سال خواهیم داشت.

فرماندار مراغه به ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر مراغه از ۲۰ اسفندماه اشاره کرد و گفت: کاندیداها در هنگام ثبت نام از تجمع و همراه کردن مردم با خود خودداری کنند.

موسوی به بازگشت زنبورداران مراغه ای از استان خوستان هم اشاره کرد و گفت: در این روزها یکهزار و ۵۰۰ زنبوردار مراغه ای از استان خوزستان به شهرستان مراغه برمی گردند که طبق مصوبه ستاد استانی کرونا به پیشنهاد ستاد کرونای شهرستان از تمامی این افراد تست کرونا گرفته خواهد شد.

احمد مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و جهت شناسایی وسیع و سریع بیماران و رهگیری و کنترل هدفمند افراد مبتلا در شهرستان، ۹ هزار و ۲۷۴ تست سریع کرونا انجام و نتیجه ۸۱۴ تست مثبت شد.

احمد مجتهدی گفت: طرح شهید سلیمانی از یکم آذرماه در شهرستان آغاز شده و در طول این مدت چهار هزار و ۱۵۴ تست پی سی آر انجام و نتایج یکهزار و ۶۹۵ نفر مثبت تشخیص داده شده اند.

وی گفت: کل بیمار شناسایی شده در این طرح ۲ هزار و ۵۰۹ نفر بوده است و ۱۵ هزار و ۲۲۹ نفر از اطرافیان بیماران در این طرح رهگیری شدند.

وی به تشکیل کمیته هماهنگی واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست ۴۰ دوز واکسن «اسپوتنیک وی» به کادر درمان آی سی یو تزریق و در مرحله دوم ۲۶۰ دوز وارد شهرستان شده و به گروه های هدف تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/