به گزارش رصدمراغا؛ نقی مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه در جلسه شورای ترافیک گفت: ساماندهی دستفروشان و توسعه پارکینگ‌های عمومی مهمترین راهکار کاهش بار ترافیکی شهر مراغه است و باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی شود. وی ادامه داد: همچنین ساماندهی ایستگاه‌های مسافربر روستایی و برون‌شهری نیز از ضرورت‌هایی است که بر اساس برنامه‌ریزی اصولی […]

به گزارش رصدمراغا؛ نقی مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه در جلسه شورای ترافیک گفت: ساماندهی دستفروشان و توسعه پارکینگ‌های عمومی مهمترین راهکار کاهش بار ترافیکی شهر مراغه است و باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: همچنین ساماندهی ایستگاه‌های مسافربر روستایی و برون‌شهری نیز از ضرورت‌هایی است که بر اساس برنامه‌ریزی اصولی و با کارشناسی پلیس راهور و جانمایی شهرداری باید انجام شود.

وی اضافه کرد: وجود خیابان جام‌جم به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری، فرصت مناسبی برای کاهش بار ترافیکی و استفاده از پارکینگ‌های عمومی در هسته مرکزی شهر فراهم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: آسفالت، روشنایی و علائم در برخی معابر شهری و روستایی شهرستان به توجه و بهسازی نیاز دارد.

نادر نجد نیز در جلسه شورای ترافیک مراغه افزود: ترمیم و بهسازی آسفالت برخی خیابان‌های شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. 

وی ادامه داد: آسفالت برخی جاده‌های روستایی و روشنایی برخی از نقاط در جاده‌های اصلی این شهرستان هم به بهسازی نیاز دارد و این در حالی است که علائم هشداردهنده و ترافیکی در بیشتر جاده‌های روستایی وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود مشکل سد معبر در شهر مراغه اضافه کرد: رفتار سلیقه‌ای و نبود برنامه مناسب موجب شده تا سد معبر روز به روز بیشتر شود.

سرپرست شهرداری مراغه گفت: وصول نشدن عوارض شهری موجب تحقق نیافتن درآمد مصوب شهرداری می‌شود و  در نهایت سطح خدمات شهری کاهش می‌یابد.

شهرام مروتی با بیان اینکه نبود ضمانت قانونی موثر برای وصول عوارض شهری از مشکلات پیش روی شهرداری است، افزود: در صورت وصول شدن عوارض شهری، شهرداری مراغه از درآمد ۱۵ میلیارد تومانی برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال جاری نیز سهم ۶۰ درصدی شهرداری مراغه از محل وصول جرائم راهنمایی و رانندگی تحقق نیافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در رویداد تبریز ۲۰۱۸ نیز ریالی از اعتبارات این طرح به شهر مراغه تخصیص نیافت و تمامی اعتبارات آن فقط در مرکز استان هزینه شد.
انتهای پیام/