به گزارش رصدمراغا از فرمانداری مراغه، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مراغه روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات جامعه معلولان شهرستان مراغه اظهار داشت: در ۲۳ مهرماه سال ۹۶ هیات ورزش های جانبازان و معلولان این شهرستان همزمان با همایش گرامیداشت هفته پارالمپیک تشکیل شده است. مهدی نوایی گفت: بیش از ۱۰۰ ورزشکار سازمان […]

به گزارش رصدمراغا از فرمانداری مراغه، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مراغه روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات جامعه معلولان شهرستان مراغه اظهار داشت: در ۲۳ مهرماه سال ۹۶ هیات ورزش های جانبازان و معلولان این شهرستان همزمان با همایش گرامیداشت هفته پارالمپیک تشکیل شده است.

مهدی نوایی گفت: بیش از ۱۰۰ ورزشکار سازمان یافته معلول آقا و خانم در رشته های والیبال نشسته، وزنه برداری، شطرنج، تیراندازی با کمان، تنیس روی میز و دارت در شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: شناسایی، استعدادیابی، سطح بندی و همچنین افزایش ظرفیت و تعداد ورزشکاران باید در اولویت هیات ورزش های جانبازان و معلولان و انجمن شهرستان قرار گیرد.

در این جلسه سید علی موسوی فرماندار مراغه گفت: ورزش معلولان مراغه در وضعیت قابل قبولی قرار ندارد و از این رو نیاز به حمایت جدی دستگاه های متولی است.

فرماندار مراغه گفت: با توجه به اینکه جامعه معلولان شهرستان در حوزه ورزش دارای پتانسیل های بسیاری است نیازمند توجه و ارتقا جایگاه ورزش معلولان در مراغه هستیم.

وی گفت: در مرحله نخست فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت ورزشی معلولان در شهرستان هستیم و بعد از آن باید به ورزش قهرمانی معلولان بپردازیم.

وی اضافه کرد: ضعف در مسایل روحی و روانی بزرگترین آفت معلولان است و با وجود پتانسیل های ویژه و توانایی های اندیشه، شاهد عدم قبول جامعه و خانه نشینی معلولان هستیم.

فرماندار مراغه با آمار جامعه معلولان شهرستان اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان مراغه هستند که متاسفانه سهم این تعداد معلول از ورزش مراغه بسیار ناچیز است.

موسوی تاکید کرد: حوزه ورزش بهترین نقش را می تواند در رفع مشکلات روحی و روانی جامعه معلولان ایفا کند که شهرستان مراغه متاسفانه در این حوزه فعالیت خوبی نداشته است و تمامی دستگاه های متولی شهرستان ملزم به فراهم ساختن امکانات مورد نیاز ورزش معلولان هستند.
انتهای پیام/