رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه از کسب نخستین مدال طلای مسابقات جهانی در تاریخ ورزش این شهرستان توسط بازیکن مراغه‌ای عضو تیم سپک تاکرای کشورمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ مهدی نوائی افزود: مسعود فرمانی، بازیکن جوان عضو تیم ملی سپک تاکرا، اعزامی مسابقات جهانی این رشته در تایلند، به همراه تیم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت ها شد.

وی ادامه داد: این بازیکن مستعد که از تیم باشگاه عبدی مراغه به عنوان تنها نماینده آذربایجان شرقی به تیم ملی راه یافته بود، موفق به کسب این افتخار شده است.

وی اضافه کرد: ورزش سپک تاکرا با وجود نوپا بودن در مراغه، تاکنون موفق به کسب موفقیت های بسیاری شده و توانسته این شهرستان را به قطب این ورزش در شمالغرب کشور تبدیل کند.

وی افزود: به منظور تجلیل از افتخار آفرینی این جوان مراغه ای، مراسم استقبال از این ورزشکار افتخارآفرین در زمان ورود به این شهرستان با حضور مسئولان و ورزش دوستان برگزار خواهد شد.

مسابقات سپک تاکرای قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در بخش “ایونت” از سوم شهریور امسال به میزبانی بانکوک تایلند برگزار شد که با قهرمانی تیم ملی زیر ۲۳ کشورمان همراه شد.

تیم کشورمان در این مسابقات که با حضور ۱۰ تیم در شهر بانکوک، مرکز تایلند جریان داشت، موفق به کسب مقام نخست شد.

تیم ملی سپک تاکرای زیر ۲۳ سال ایران که برای اولین در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کرد، توانست با غلبه بر تیم کامبوج به عنوان نخست رقابت‌های تیم ایونت در دیویژن A در تایلند دست پیدا کند.

این قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران برای کسب این عنوان به مصاف رقبایی رفت که از بازیکنان بزرگ‌تر، از نظر سنی و تجربه‌ای، سود می‌بردند.

جوانان کشورمان برای کسب این عنوان از سد تیم‌های هنگ کنگ، پاکستان، بنگلادش و کامبوج گذشتند.

در رقابت‌های جهانی امسال بیش از ۸۵۰ ورزشکار، مربی و ۵۰ داور از ۳۱ کشور جهان حضور داشتند.

ایرنا