فرمانده سپاه مراغه گفت : قدرت دفاعي و نظامي از مهمترين مولفه‌هاي هر كشوري برای پیشرفت و توسعه در عرصه داخلي و اقتدار و برش منطقه ای و جهانی در عرصه خارجی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ; سرهنگ پاسدار رضا سامی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان ایستگاه راه‌آهن مراغه گفت : در حال حاضر جمهوری اسلامی در حساس ترین شرایط حیات خود به سر می برد چرا که دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه در یک مسیر برای تطهیر چهره رژیم ناصالح پهلوی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه نا آرامی های اخیر شاهد بر این جریان است افزود : وظیفه همه دلسوزان نظام ، بازخوانی دوران خفت بار پهلوی برای نسل جدید است تا جوانان بدانند مردم در چه شرایط سخت و مشقت باری به سر می برند و از آن طرف بدانند درباریان و نزدیکان شاه به چه فسادهای مالی و اخلاقی گرفتار بودند.

فرمانده سپاه مراغه خاطرنشان کرد : امروز جمهوری اسلامی یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا به لحاظ نظامی است که حتی ابرقدرت های دنیا به خودشان جراحت نزدیک شدن به مرزهای جغرافیایی کشور را نمی دهند.

وی با بیان اینکه دشمن با تغییر استراتژی در صدد نفوذ نظامی است تأکید کرد : با وجود تغییر تاکتیک های نظامی از سوی دشمن برای ایجاد نا امنی در کشور ، هرگونه حرکت دشمن با هوشیاری و اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی در همان نطفه خفه می‌شود.

وی تصریح کرد : امروز جهان در حال تغییر شکل ماهوی و تبدیل‌شدن به چند قطبی است که یکی از اصلی ترین قطب های دنیا به طور مشخص اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد : یکی از مؤلفه های اصلی این قدرت توان دفاعی نیروهای نظامی است که در همین راستا دشمن در صدد ضربه زدن به توان دفاعی با انواع شگردها از جمله مذاکره بر سر قدرت موشکی است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید هوشیار باشند و اجازه سوء استفاده به دشمن ندهند گفت : دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری دنبال زخم‌ها است تا با نشستن بر روی آن‌ها بتواند بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند.

سامی تحریم ها را بی نتیجه دانست و افزود : روحیه نترس بودن در مقابل تهدیدهای دشمنان باعث شده است ۴۰ سال بتوانیم روی پای خود بایستیم و خودکفا باشیم و همین تحریم هایی که عده ای مردم را از آن می ترسانند باعث شده است به پیشرفت های بزرگی دست بیابیم .

وی اضافه کرد : مطمئناً اگر دشمن از توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی هراسی نداشت خیلی وقت پیش با حمله نظامی کار نظام را یکسره می‌کرد,  اما قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به حدی است که دشمن از ترسش جرئت نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارد.

وی در پایان گفت : روحیه مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران به تبعیت از  شهدا باعث شده است این انقلاب ۴۰ سال با شدیدترین حملات نظامی , اقتصادی و فرهنگی با قدرت ، حرکت پیش برنده خود را ادامه بدهد و از این پس نیز ادامه خواهد داد.

انتهای پیام /