استاندار آذربایجان شرقی گفت : افزایش اشتغال با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اولویت دارترین برنامه دولت در تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ استاندار آذربایجان شرقی در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان مراغه که شامگاه امروز در سالن کنفرانس شرکت کاوه سودا برگزار شد گفت : در خصوص برخی از پروژه ها همچون استادیوم که در سال 77 کلنگ زنی شده است و یا بیمارستان سینا که از روند ساخت آن چندین سال می گذرد تلاش می کنیم هر چه سریع تر با رفع مشکلات به بهره برداری برسند .

مجید خدابخش افزود : واحدهای تولیدی خوبی در مراغه وجود دارد که از جمله آن می توان به کارخانه کاوه سودا اشاره کرد که از واحد های تولیدی مهم استان به شمار می رود و از چند ویژگی مهم از جمله اشتغال بیش از 3 هزار نفر به صورت مستقیم و استفاده از تکنولوژی روز  و نانو تکنولوژی برخوردار است .

وی خاطرنشان کرد : اصلی ترین و اولویت دارترین کاری که مطالبه رهبری هم هست ایجاد اشتغال برای جوانان است که باید با دعوت از بخش خصوصی و کنار زدن موانع تولید به آن دست یافت .

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های دولتی وظیفه دارند نسبت به ایجاد اشتغال فعالیت کنند تصریح کرد : همه دستگاه های دولتی باید با حمایت ها و رفع مشکلات از تولید کنندگان زمینه را برای ایجاد اشتغال و تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی فراهم کنند .

وی در ادامه با بیان اینکه برخی قوانین نیز مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده اند گفت : تمام واحدهای تولیدی می توانند از فرصت های قوانین اعمال شده رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت نماینده شهرستان حداکثر استفاده را در جهت حل مشکلات واحدهای خود ببرند.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این کارگروه گفت : افزایش صادرات و کاهش واردات رویکرد مجلس شورای اسلامی در تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی است .

علی جلیلی افزود : وجود کارگاه ها و کارخانه هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی که با به روز ترین دانش های دنیا پیش می روند می توانند زمینه را برای افزایش صادرات و کاهش واردات فراهم کنند .

وی با اشاره به اهمیت برطرف نمودن موانع تولید گفت : سیستم بانکی به شکل مرسوم یکی از موانع تولید است که متأسفانه دو برابر تولید کننده سود دریافت می کند .

انتهای پیام /