کارشناس مسائل سیاسی گفت : فشار اصلاح‌طلبان و حامیان صوری دولت و روحانی از ابتدای روی کار آمدن دولت اعتدال به خصوص در دور دوم تا جایی افزایش پیدا کرده است که در حال حاضر وی را فاقد توانایی اداره جامعه و دولت معرفی کردند تا زمینه‌های جدی پروژه “عبور از روحانی” را فراهم آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا کارشناس مسائل سیاسی در جمع بسیجیان پایگاه شهید مدنی مراغه با اشاره به جریانات سیاسی اخیر در کشورگفت : یکی از مواردی که این روزها در سایت ها و شبکه های اجتماعی بیشتر مورد حرف و حدیث است تئوری جدید اصلاح طلبان تحت عنوان عبور از روحانی است .

رحیم بیداروند افزود : انتظار اصلاح طلبان از روحانی این بود مقوله آزادی به شکل اروپایی را در کشور پیاده کند و در نهایت شکل ماهوی نظام جمهوری اسلامی را دچار خدشه بکند .

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر شاهد اصطکاکی میان اصلاح‌طلبان و دولت هستیم  که این اصطکاک ناشی از اختلاف مشی اصلاح طلبان با عملکرد روحانی است که نتوانسته است خواسته های آن ها را عملی کند .

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد : برخی ادعا دارند که روحانی تبدیل به یک احمدی نژاد دیگر خواهد شد و به شکل اپوزیسیون عمل خواهد کرد ، در صورتی که این زمینه برای روحانی محیا نیست و از طرف دیگر شخص روحانی می خواهد با تشکیل یک حزب در داخل نظام سیاسی کشور باقی بماند بنابراین این تحلیل نمی تواند صحت داشته باشد .

وی با بیان اینکه رئیس دولت اصلاحات هم در دوره دوم خود با این‌ها مشکل پیدا کرد، گفت: افراطیون اصلاح طلب در دوره دوم رئیس جمهور اصلاحات می‌گفتند که این فرد باید از قطار اصلاحات پیاده شود و امروز هم همین مسئله را در مورد دولت روحانی به وجود آ‌ورده‌‌اند و روز به روز هم مخالفت‌شان با دولت و شخص رئیس جمهور بیشتر خواهد شد که علت آن هم مطالبات فراقانونی آن‌هاست.

وی تصریح کرد : با این شرایط اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده به دنبال نفرات کلیدی دیگری هستند که بتواند خواسته های افراطی و فراقانونی آن ها را عملی کند .

بیداروند در ادامه با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه گفت : موفقیت جبهه مقاومت باعث نابودی داعش در سوریه شده است اما با وجود اینکه پایگاه های داعش در سوریه از بین رفته است ولی اینگروه تکفیری هنوز به طور کامل از بین نرفته است.

وی افزود : اخیراً ۴ هزار نفر از داعش به افغانستان انتقال یافته است و در حال احیاء این گروه تکفیری و فشار به ایران از طریق مرزهای شرقی هستند .

وی ادامه داد : کارشناسان سیاسی احتمال می دهند به دلیل هم مرز بودن ایران با افغانستان و انتقال داعش به این کشور جمهوری اسلامی در خاک افغانستان باید وارد جنگ شود .

انتهای پیام /