جای تعجب است که متهم کنندگان به دروغ مردم آذربایجان به سلفی گرفتن در کنار سیل امروز در مقابل حرکت تحقیر آمیز نمایندگان لیست امید در سلفی گرفتن مضحک با موگرینی سکوت کرده اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ وقتی جریان سلفی گرفتن تحقیر آمیز نمایندگان در مجلس با خانم فدریکو موگرینی-مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا- در رسانه ها بخصوص فضای مجازی پیچید ناخودآگاه یاد جریان سیل آذربایجان و شانتاژ خبری سلفی گیرندگان در کام مرگ فرو رفتند افتادم .
هنوز چند ساعت از جریان سیل در آذربایجان نگذشته بود که عده ای با بی انصافی و به خاطر فرار از اشتباه خود مقصر اصلی را مردمی دانستند که برای سلفی انداختن به کنار رودخانه رفته بودند و فرهنگ بالای مردم آذربایجان را زیر سؤال بردند .
اما چیزی از این جریان نگذشته بود که مشخص شد کسی برای سلفی گرفتن نرفته بود ؛ برخی ها می خواستند اشتباه بزرگ خود را که رودخانه را تبدیل به زیرگذر و مسیر رفت و آمد روستا کرده بودند را با جوسازی با عنوان سلفی گرفتن در اذهان عمومی جلوه دهند . که مشخص شد مردم با فرهنگ آذربایجان چنین کارهای سخیف و سبکی را هرگز انجام نمی دهند .
حال بعد از گذشت چند ماه از این جریان نمایندگان منتسب به لیست امید در حقارت تمام با آبروی ملت بزرگ ایران بازی کردند و در حرکتی مضحک با موگرینی عکس سلفی گرفتند .
ذوقزدگی و رفتار حقیرانه برخی نمایندگان که با ژست های تعجب آمیز همراه بود باعث نگاه تمسخر آمیز جامعه جهانی به پارلمان جمهوری اسلامی و ملت بزرگ و با عزت ایران اسلامی شده است .
پر روشن است که انجام دهندگان این حرکت غیر دیپلماتیک ذره ای از آداب و رسوم ، روابط و تشریفات بین المللی آگاهی ندارند و نمی دانند که نباید در مقابل یک مقام سیاسی خارجی از خود بی خود شوند ؛ آیا این رفتار در شان و منزلت یک نماینده مجلس است ؟ کجای این حرکت ها در رفتار نمایندگانی چون مدرس ، رجایی ، باهنر ، چمران و … بوده است .
اما جدای از این جریان کجا هستند کسانی که به ناحق فرهنگ مردم آذربایجان را زیر سؤال بردند و می خواستند اشتباهات خود را با تهمت سلفی گرفتن مردم جبران کنند ، چرا در مقابل رفتار تحقیر آمیز نمایندگان هم حزبی خود سکوت کرده اند و لام تا کام حرف نمی زنند ؟

به قلم جعفر قهرمان