به گزارش رصدمراغا ، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) آیین احیای اولین شب قدر در شهرستان مراغه برگزار شد. مردم مومن و روزه دار مراغه در این شب با حضور گسترده خود در سطح مساجد ، حسینیه ها و اماکن مذهبی با برپایی آئین […]

به گزارش رصدمراغا ، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) آیین احیای اولین شب قدر در شهرستان مراغه برگزار شد.

مردم مومن و روزه دار مراغه در این شب با حضور گسترده خود در سطح مساجد ، حسینیه ها و اماکن مذهبی با برپایی آئین های معنوی با خالق هستی راز و نیاز و مناجات کردند.

در این مراسمات  پس از خواندن دعای جوشن کبیر و زیارت عاشورا  مراسم بر سر گرفتن قرآن کریم آغاز شد و مومنان زیر سایه کلام الله مجید از خداوند طلب مغفرت کردند.

حضور فعال و پرشور قشر جوان و نوجوان شهرستان مراغه  در مراسم احیای شب‎های قدر در مساجد و حسینیه های شهری و روستایی از بارزترین ویژگی‎های مراسم احیای این شب سرنوشت‎ساز در مراغه است.

در  روستاهای شهرستان مراغه نیز مراسم معنوی احیای شب قدر در سطح مساجد و حسینیه ها  برگزار و روزه داران تا سحر «الغوث» گویان به درگاه خالق هستی راز ونیاز کردند.

آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، تمرین خودسازی و اصلاح درون در شب قدر و تداوم آن در طول سال است، بنابراین نباید با اکتفا به شب زنده‎داری، دعا و مناجات شب قدر در دیگر ایام سال از خودسازی و تهذیب نفس خود غافل بمانیم.