سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: با توجه به ورود پدیده گرد و غبار به منطقه، وضعیت کیفی هوای این شهرستان ناسالم و در وضعیت هشدار قرار گرفت. مراغه – پایگاه خبری رصد – عباس کاردان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست روز شنبه گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه آلودگی هوا، میزان گرد و غبار […]

IMG08360932

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: با توجه به ورود پدیده گرد و غبار به منطقه، وضعیت کیفی هوای این شهرستان ناسالم و در وضعیت هشدار قرار گرفت.

مراغه – پایگاه خبری رصد – عباس کاردان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست روز شنبه گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه آلودگی هوا، میزان گرد و غبار در مراغه نسبت به ذرات معلق ۱۰ میکرون به ۱۶۵پی. آس.آی رسیده است.

شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم و در وضعیت هشدار، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضعیت اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

وی با تاکید بر رعایت توصیه های کارشناسان توسط مردم، اظهار کرد: بیماران قلبی، عروقی و ریوی و افراد سالخورده از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در صورت تردد از ماسک های بهداشتی استفاده کنند.

کاردان، ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی آذربایجان شرقی، این وضعیت تا سه روز آینده ادامه داشته و علت بروز پدیده گرد و غبار نیز فرامنطقه ای است.

براساس اعلام اداره هواشناسی مراغه، پدیده گردو غبار، هم اکنون دید افقی در این شهرستان را به زیر هشت کیلومتر کاهش داده و صبح امروز این دید تا کمتر از چهار کیلومتر کاهش یافته بود.

پایان خبر