دبیر سازمان مردم نهاد پیشگامان سهند گفت : امروزه فضای مجازی بیسار اهمیت دارد و افراد فراوانی به سمت آن گرایش پیدا کرده اند؛ ارتباطات اجتماعی نیز به سبب فضای مجازی در حال افزایش است بنابراین فضای مجازی را باید جدی گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ شهرام استادی در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه آموزش تخصصی اقشار مختلف فرهنگی و نخبگان این بخش از اهداف مهم این کارگاه بود اضافه کرد: این نخستین کارگاه تخصصی بود که در حوزه سواد فضای مجازی در مراغه برگزار شد.

وی افزود : با گسترش علم و تکنولوژی و استفاده اکثر مردم جامعه از فضای مجازی لازم است که آموزش های چگونگی از استفاده بهینه و آسیب های آن به مردم آموزش داده شود .

استادی با اشاره به دستگاه‌های همکار در برگزاری این کارگاه آموزشی اضافه کرد: برای برگزاری این کارگاه اموزشی، سازمان مردم نهاد پیشگامان سهند با سازمان مردم نهاد نیلوفر آبی و دفتر محیط زیست و توسعه پایدار ادراه ورزش و جوانان مراغه همکاری کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ نفر در این کارگاه شرکت کرده بودند اضافه کرد : شرکت کنندگان در این کارگاه با مباحث کلی حوزه آسیب های فضای مجازی و راهکارهای کاهش آسیب ها شامل راهکارهای تقویت ارتباط منطقی و عاطفی در خانواده  آشنا شدند.