بارش باران که در برخی مناطق روستایی موجب پدید آمدن سیل شده است باعث بروز خسارت میلیاردی به باغات ، تاسیسات ، پل ها و برخی راه های روستایی در شهرستان مراغه شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا ؛ بارش کم‌سابقه و سیل‌آسای باران که از عصر دیروز شهرستان مراغه را در برگرفته است موجب جاری شدن سیل ، آب‌گرفتگی معابر ، خیابان‌ها ، خانه‌ها و مغازه‌ها و خسارت به اراضی کشاورزی ، پل ها و تأسیسات روستاهای شهرستان شد.

بارش سیل‌آسای باران شب گذشته و امروز موجب بروز پدیده سیل شد و خساراتی را به اراضی کشاورزی ، باغات و پل‌ها و برخی تأسیسات در روستاهای شهرستان مراغه وارد کرد .

بخشدار بخش مرکزی در گفتگو با خبرنگار رصد مراغا گفت : در روستاهای بخش مرکزی بیشترین میزان خسارت به باغات و برخی تأسیسات روستایی واردشده است .

حسین گل محمدی با اشاره به اینکه چندین میلیارد به باغات و تأسیسات روستایی بخش مرکزی خسارت واردشده است افزود : درپی طغیان رودخانه صوفی چای پل و راه دسترسی روستای یار شهری و براثر افزایش آب ردخانه مغانجق پل دسترسی و راه روستای کهلان مراغه مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد :  کارشناسان در تلاش برای برآورد میزان مالی خسارت وارده به روستاهای شهرستان هستند .

بخشدار بخش سراجو نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : بارش سیل‌آسای باران در برخی مناطق بخش سراجو موجب خسارت به راه های روستایی ، چند دهنه پل ، چندین خانه مسکونی و باغات این بخش شده است .

نقی محمدی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خسارت به باغات سیب این بخش وارد شده است افزود : باغات و برخی راه های روستایی در روستاهای بیانلوجه ، احمدآباد ، آلماچوان ، کرمجوان و صومعه در اثر بروز پدیده سیل خسارت دیده اند .

وی اضافه کرد : خوشبختانه هیچ خسارت جانی به هیچ یک از اهالی شهرستان مراغه در اثر جاری شدن سیل وارد نشده است .

به گزارش رصدمراغا ؛ علاوه بر خسارت وارده به روستاهای شهرستان وزش باد و بارش شدید و مستمر باران، موجب قطع برق در مناطق حاشیه این شهر از جمله میکائیل آباد، عشرت آباد و فاز ۲ شهرک ولیعصر (ع) نیز شده است.
مشکل قطعی برق در این مناطق با وجود تلاش کارکنان امور برق این شهرستان تاکنون با گذشت چندین ساعت از آن مرتفع نشده است.
بنا بر اعلام اداره هواشناسی مراغه در خصوص ادامه بارش باران تا ۴۸ ساعت آینده ، بارش باران به صورت رگباری و به طور مستمر در مناطق این شهرستان ادامه خواهد داشت.
میران بارش باران در این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۲ میلی متر بوده و این میزان در روزهای آینده نیز افزایش خواهد داشت.