فرماندار مراغه گفت : با توجه به هجمه سنگین دشمنان علیه فرهنگ ایرانی اسلامی ما معنویت و اخلاق بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ فرماندار مراغه در اولین جلسه شورای آموزش شهرستان در سال ۹۶ با اشاره به راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی گفت : یکی از دلایل عدم حل مشکلات و آسیب های اجتماعی علت یابی نکردن مشکلات در جامعه ، چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه ای است .

ظفر محمدی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی مورد هجمه تمام عیار دشمن قرار گرفته است افزود : فرهنگ ایرانی اسلامی مورد هجمه تمام عیار دشمن قرار گرفته است و کودکان و نوجوانان ما زیر بم باران فرهنگ بیگانه هستند .

وی با بیان اینکه علت یابی آسیب های اجتماعی باید در اولویت باشد خاطرنشان کرد : یکی از اولویت ها و مهم ترین وظایف مسئولان بخصوص در نهادهایی چون آموزش و پرورش علت یابی آسیب های اجتماعی به صورت ریشه ای و ارائه راهکار مناسب با آن است .

فرماندار مراغه با تاکید بر اینکه معنویت و اخلاق بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی است تصریح کرد : باید بکوشیم که گرایش های دینی و سبک زندگی دینی را در فرزندان مان تقویت کنیم ، معنویت و اخلاق مهم ترین زمینه و ظرفیت برای خویشتنداری افراد در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی است .

وی ادامه داد : فضای مجازی یکی از آسیب های جدی برای افراد است و بخصوص نوجوانان و جوانان با توجه به بی تجربگی و کم تجربگی ، و نیز ویژگی های خاص دوره نوجوانی ، به شدت در معرض آثار منفی و مخرب اینترنت قرار دارند .

محمدی اضافه کرد : والدین باید این واقعیت را بپذیرند که فرزندانشان ، نسبت به آن ها ، بیشتر با فضای اینترنت خو گرفته اند ، لذا اگر می خواهند در این مورد اقدامات مؤثری انجام دهند باید وقت بیشتری صرف کرده ، این خلأ را با تفریحات سالم و شاد پر کنند .

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت : مطالعه آسیب های اجتماعی اعم از ناهنجاری‌ها و انحرافات اجتماعی یکی از مهم‌ترین موضوعات موردبحث آموزش‌وپرورش است.

جلیل اسلامی افزود : آموزش خانواده‌ها برای مقابله صحیح با آسیب‌های تحدیدکننده دانش آموزان و برگزاری جلسات متعدد اولیا و مربیان ازجمله کارهای اولویت‌دار آموزش‌وپرورش است .