فرمانده سپاه مراغه گفت : هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، ترویج فرهنگ مقاومت و حفظ روحیه ایثار و ایستادگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ سرهنگ پاسدار رضا سامی در حاشیه  مراسم بدرقه کاروان راهیان نور با اشاره به حضور ۱۸۰ دانش‌آموزان  پسر  در این اردو ، اظهار داشت: دانش‌آموزان مراغه در قالب کاروان راهیان نور قرار است درمدت پنج روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کنند.

وی افزود : نسل جدید تشنه معرفت پاک و اصیل جبهه و جنگ و دلاورمردی انسان‌هایی است که از تمام علایق دنیا بریدند و برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی از خودگذشتگی را به حد اعلاء رساندند.
فرمانده سپاه مراغه خاطرنشان کرد  : آشنایی دانش آموزان با محورهای عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف حضور کاروان‌های راهیان نور در این مناطق است.
وی تصریح کرد: آنچه که سبب افزایش خودباروی و آگاهی نسل جوان نسبت به اسلام و انقلاب می شود همین تقویت روحیه شهادت طلبی و عدالت خواهی است، چراکه فرزندان ما با حضور در کاروان های راهیان نور الگوهای حقیقی زندگی خود را می شناسند و انتخاب می کنند.
سامی با بیان اینکه کاروان‌های اعزامی در مدت حضور خود در مناطق عملیاتی از یادمان‌های مختلف بازدید خواهند کرد، افزود: کاروان‌های اعزامی در این مدت از مناطق عملیاتی شلمچه،هویزه و دهلاویه و اروند رود بازدید کرده و با حضور در معراج الشهداء اهواز در رزمایش نمایش انقلاب و دفاع مقدس نیز شرکت خواهند کرد.
وی از حضور یک روحانیون و راویان فتح برای هر اتوبوس  در این کاروان خبر داد و افزود: روحانیون با بیان احکام و مسائل اعتقادی و روایان فتح با ارائه و تبیین رشادت های رزمندگان  دوران دفاع مقدس، نقش ارزنده ای در انتقال آموزه های دینی و ارزش های والای اسلامی و انقلابی به نسل جوان ایفا خواهند کرد .
سامی در ادامه سخنان خود از اعزام ۱۲۰ نفز دانش آموز خواهر در ۱۲ اسفند ۹۵ خبر داد.