مسئول تربیت وآموزش ناحیه مراغه گفت : قرآن برنامه جامعی برای پیشرفت تمدن اسلامی و حل بحران های زندگی معاصر و نجات بشریت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجه اسلام مهدی شفیعی در مسابقات قرآنی پایگاههای مقاومت حوزه ۹ نجف افزود : استمرار تلاوت قرآن در جامعه به تحول فکری اشخاص منجر می شود تا آمادگی برای پذیرش مسئولیت های سنگین را پیدا کنند زیرا فردی که اهل تلاوت قرآن باشد به خودسازی و دوری از گناه رو می آورد.

 وی خاطر نشان کرد : آنچه امروز از انحرافات اخلاقی جلوگیری می کند، همانطور که در آیات مختلف قرآن اشاره شده، پرداختن به معارف این کتاب آسمانی است .

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه در این دنیا هر چه هست از میان خواهد رفت، گفت: تنها چیزی که برای انسان ماندگار است، تلاوت و اجرای دستورات  قرآن است که در قیامت به داد انسان خواهد رسید .

مسئول تربیت وآموزش ناحیه مراغه تصریح کرد :    انس گرفتن  با کلام الهی سبب قرآنی شدن رفتار و کردار انسان‌ها می‌شودچرا که  قرآن تنها کتابی است که راه و رسم بهتر زیستن را به مردم نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از قرآن کریم در زندگی آحاد جامعه، گفت: زندگی مردم با بهره گیری از تعالیم دینی و قرآنی از پایداری و استحکام بالایی برخوردار می شود و نتیجه آن کمک به سلامت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کنیم تا خانواده های خود را به سمت قرآن سوق دهیم، تصریح کرد :  برای داشتن یک جامعه قرآنی و حرکت به این سمت و سو نیازمند آشنایی بیشتر مردم به مفاهیم قرآنی هستیم و این مهم همکاری خانواده ها را نیز می طلبد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به قاریان گفت :کسب رتبه برتر در قرائت  و مفاهین خوب است  اما  کسب رتبه بایستی در عمل به قرآن بوده و امتیاز وهدیه واقعی را باید از خود قرآن دریافت نمود.

در این مراسم نورانی ۴۵ نفر از قاریان خوب و ممتاز پایگاههای توابع حوزه ۹ نجف در دو رده سنی  باهم به رقابت پرداختند که در رده سنی نوجوانان به ترتیب برادر مبین فیضی و مرصاد ستاری و جواد علیپور و در رده سنی جوانان به ترتیب برادر رضا سرباز و حامد مولا و سجاد مددی موفق به کسب رتبه شدند .