مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور گفت: استاد کریمی مراغه‌ای با زمان‌شناسی، متناسب با شرایط و اوضاع جامعه شعر سروده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، علیرضا قزوه شامگاه امروز در جشن انقلاب و بزرگداشت استاد کریمی مراغه‌ای، ابراز داشت: این هنرمند در طول سال‌های اخیر متناسب با نیازهای زمان، شعر سروده و همین مقوله موجب ایجاد ارتباط تنگاتنگی بین مردم و او شده است.

وی تاکید داشت: باید امثال کریمی مراغه‌ای را در سطح بین‌المللی مطرح و اشعار او را به مردم سایر کشورها برسانیم تا همه ببیند ایران اسلامی چه گوهرهای گران‌بهایی را در خود جای داده است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور خاطرنشان ساخت: استاد کریمی مراغه‌‌ای در همه دوران پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسیار زیادی داشت.

صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در این مراسم با اشاره به نقش بی‌بدیل شاعران انقلابی در پایداری اصول انقلاب اسلامی، عنوان کرد: استاد کریمی مراغه‌ای سردمدار جوانان انقلابی در دیار خود بوده و در به ثمر رسیدن انقلاب، زحمات بسیاری را متحمل شده است.

وی بیان داشت: امیدواریم تجلیل از هنرمندان انقلابی و پیشکسوتان عرصه‌ی شعر تبدیل به یک قانون نانوشته شود و مشمول همه‌ی هنرمندان انقلابی گردد.

در ادامه حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه استاد مراغه‌ای با اشعار طنز خود انحرافات زمان طاغوت را به تصویر می‌کشید و از سیاست‌های رژیم طاغوت انتقاد می‌کرد، توضیح داد: قلم به دستان مبلغان رسا در جامعه هستند که با نوشته‌های خود جامعه را هدایت می‌‌کنند؛ ما انسان‌هایی را داریم که دارای ریشه‌های اعتقادی محکمی بوده و در بهار حادثه متبلور می‌شوند.

وی تاکید داشت: متولیان امور فرهنگی باید قدردان افرادی همچون کریمی مراغه‌ای باشند و دغدغه‌های هنرمندان انقلابی را رفع کنند.

گفتنی است؛ جشن انقلاب و بزرگداشت استاد کریمی مراغه‌ای با حضور شهردار تبریز، ناصر فیض، علیرضا قزوه، استاد کریمی مراغه ای و جمعی از شاعران در سالن آمفی تئاتر ساخنمان مرکزی شهرداری تبریز برگزار شد.

منبع : آناج