رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از برگزاری چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی ‘مشق مهر’ خبر داد و گفت: این جشنواره هنری اردیبهشت سال آینده به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ احمد دادرس فیاض گفت : این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و هنر خوشنویسی ، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در زمینه معرفی سیره پیامبر اکرم (ص) و جایگاه ولایت و امامت ، ایجاد بستر رقابت بین هنرمندان خوشنویس استان و نیز تبادل تجربیات و دستاوردهای هنری بین هنرمندان برگزار می شود.
وی با اشاره به آزاد بودن موضوعات و زمینه های ارائه آثار در این جشنواره ادامه داد: هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره در زمینه های مختلف از جمله آیات، روایات، احادیث و متون نظم و نثر با مفاهیم مرتبط با مبعث رسول اکرم (ص)، ولایت و امامت، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی می توانند آثار هنری خود را به دبیرخانه این جشنواره ارائه دهند.
دادرس اضافه کرد: آثار ارسالی به این جشنواره در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث بوده و علاقه مندان می توانند تصویر آثار خود را تا تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری به پست الکترونیکی دبیرخانه این جشنواره به آدرس maraghehcalligraphers@gmail.com ارسال کنند.
وی گفت: پس از انتخاب آثار راه یافته به جشنواره و اعلام آن توسط دبیرخانه، اصل آثار انتخابی نیزباید توسط خالقان آثار برای شرکت در جشنواره تا ۲۵ اسفند سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه تحویل شود.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر در مراغه افزود: نمایشگاه این جشنواره هنری سوم تا دهم اردیبهشت و مراسم معرفی و تجلیل از برترین های جشنواره سوم اردیبهشت سال آینده،همزمان با سالروز مبعث پیامبر(ص) در تالار عبدالقادر مراغی این شهرستان برگزار می شود.
رئیس ادار فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره به آثار فاخر استاد اکبر نیکخو پیشکسوت هنر خوشنویسی این شهرستان گفت: در آیین جشنواره هنری مشق مهر از زحمات و دستاوردهای این استاد هنر به عنوان یکی از پایه گذاران انجمن خوشنویسان این شهرستان نیز تجلیل می شود.

منبع : ایرنا