فرماندار مراغه گفت : چهار خانواده خیر در سال جاری ۲ واحد مسکونی و ۷ هکتار زمین برای توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان اهدا کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ فرماندار مراغه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان مراغه که در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش مراغه برگزار شد گفت : در سال جاری ۴۲ میلیارد ریال از سوی خیرین برای ساخت مدرسه در مراغه هزینه شده است .

ظفر محمدی افزود : در طول سال جاری ۴  خیر مراغه‌ای ۲ واحد مسکونی  و ۷ هکتار زمین را برای ساخت مدرسه و اردوگاه فرهنگی و آموزشی اهدا کرده‌اند .

وی خاطرنشان کرد : با حمایت‌های بی دریغ خیرین مدرسه ساز بیش از ۷۷مدرسه تاکنون توسط خیرین تأسیس ، بازسازی و یا بهسازی شده است که این امر نشانه همت خیرین بزرگوار است.

فرماندار مراغه بابیان اینکه ، ۳ مدرسه خیر ساز در این شهر به خاطر پرداخت نشدن سهم ۵۰ درصدی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور نیمه‌تمام مانده  اختصاص اعتبار لازم  را به این طرح‌ها خواستار شد .

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت  :در سال جاری ۴۵۰ مدرسه در استان بااعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است .

عبدالله فرمانی با انتقاد عدم همکاری آموزش‌وپرورش نسبت به  تعهد ۵۰ درصدی ساخت مدارس خیر ساز افزود : بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی درصورتی‌که خیران نیمی از هزینه ساخت مدرسه را تأمین کنند مابقی هزینه را سازمان تجهیز ، توسعه و نوسازی مدارس کشور تأمین خواهد کرد که متأسفانه در برخی از مدارس این تعهد از سوی آموزش‌وپرورش انجام نگرفته است .

وی اضافه کرد : خیران این استان به تعهد ۵۰ درصدی خود در قبال ساخت مدارس عمل کرده‌اند اما به خاطر پرداخت نشدن سهم وزارت آموزش‌وپرورش این واحدهای آموزشی نیمه‌تمام مانده است