آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی گفت : یک طلبه تمام زندگی و وجود خود را وقف دین الهی می کند و از این حیث مدافع اسلام و شیعه است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا؛ رئیس مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه مراغه گفت: خلاصه تمامی انبیای الهی در وجود پربرکت نبی مکرم اسلام جمع شده است و برخی ویژگی ها نیز فقط مختص ایشان است.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با اشاره به عظمت شخصیت و جایگاه پیامبر اسلام افزود:  هر مسلمانی باید تلاش کند تا معرفت خود را به پیامبر گرامی اسلام بیشتر کند و هر کس معرفتش افزون باشد بیشتر مورد شفاعت ایشان قرار خواهد گرفت.

وی امام صادق علیه السلام را مؤسس مکتب تشیع دانسته و خاطرنشان کرد: بیشتر احکام فقهی نشأت گرفته از فقه امام صادق علیه السلام است

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مکتب اهل‌بیت در جامعه بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیر باید حوزه های علمیه متعدد و قوی داشته باشیم.

وی اضافه کرد :  هیچ ضرورتی برای انسان بالاتر از دین نیست بخصوص در زمان فعلی که دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به دین الهی انجام می دهند.

آیت الله لنکرانی با اشاره به نحوه شکل گیری داعش و طالبان افزود: دشمن برای مقابله با اسلام داعش و طالبان را ایجاد کرده اند که سال‌ها در کلاس‌های طلبگی آموزش می‌بینند.

وی بابیان اینکه طلبه حافظ دین است اظهار داشت : طلبه‌ها سربازان امام زمان (عج) هستند و از این حیث به‌عنوان سرباز مدافع اسلام و مدافع شیعه به شمار می‌آیند .

رئیس مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع)  با اشاره به اینکه برخی‌ها ایجاد شبهه می‌کنند که عمامه از زمان صفویه روال شده است یادآور شد : این‌یک تفکر کاملاً اشتباهی است ؛ روایت است که پیامبر اسلام در جنگ‌ها عمامه سفید بر سر می‌گذاشتند و روز غدیر نیز بعد از بلند کردن دست امیرالمؤمنین به‌عنوان جانشین برحقشان عمامه‌ای نیز بر سر مبارک ایشان قراردادند

 

وی یادآور شد : عمامه سلطان خداست، شمشیر عزت خدا است و کتاب نور او است و حقیقت عمامه این است طلبه‌ای که معمم می‌شود می‌خواهد بگوید، من فقط و فقط تحت سلطنت خدا هستم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این آیین گفت : در شهرستان مراغه ۶۵۰ طلبه در سطح‌های مختلف در حال آموختن علوم دینی هستند .

امام‌جمعه مراغه افزود : تمامی سطوح حوزه علمیه در ۵ مدرسه علمیه مراغه برای طلبه‌ها آموزش داده می‌شود .