فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت : نقش و تاثیرات فضای مجازی بر زندگی افراد به اندازه فضای حقیقی است و باید خطرات و تهدیدات این فضا را شناخت و برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ فرمانده سپاه ناحیه مراغه در همایش پدافند غیرعامل در دبیرستان شهید دستغیب این شهرستان گفت : شناخت خطرها و تهدیدها در عرصه جنگ نرم به ویژه در فضاهای مجازی به عنوان بخشی از پدافند غیرعامل توسط آحاد جامعه ضروری است.

سرهنگ پاسدار رضا سامی ، اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه از اقدامات غیر مسلحانه است که به کار گیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری ملی می شود.

وی در ادامه به یادگیری اصول پدافند غیرعامل تاکید کرد و آگاهی و آمادگی را برای پدافند غیر عامل برای همه ی اقشار جامعه را ضروری دانست.

فرمانده سپاه مراغه اضافه کرد : کسب تخصص و بصیرت ، لازمه ورود و حرکت در فضای مجازی می باشد که هیچ گاه نباید بی هدف و بدون آگاهی وارد عرصه های ناشناخته شویم.
وی خاطرنشان کرد : ارتقای آگاهی های اجتماعی برای مقابله با تهدیدها و بحران ها باید از سنین پایه و در مدارس تبیین و ترویج شود.

رئیس آموزش و پرورش مراغه نیز در این همایش گفت : آگاهی سازی و ایجاد آمادگی های لازم برای مقابله و پیشگیری از آسیب های ناشی از تهدیدها و بحران ها از اهداف تبیین و اجرای پدافند غیرعامل در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان است.
جلیل اسلامی افزود : مصون سازی در برابر آسیب های اجتماعی با بهره گیری از آموزش ها و آگاهی های لازم در زمینه پدافند غیرعامل نیازمند فرهنگ سازی از سنین پایه و استفاده از ظرفیت تعلیم و تربیت در مدارس است.
وی اضافه کرد: کاهش ضریب حوادث با بهره گیری از آگاهی های حاصل از فرهنگ سازی به عنوان ویژگی های بارز کشورهای توسعه یافته بوده و این امر تنها با ترغیب جوانان و نسل های اینده به مطالعه و شناخت درست از آسیب های پیش روی جامعه محقق شده است.
اسلامی تاکید کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم نقش مهمی در ایجاد زمینه های فرهنگی برای آگاه سازی آحاد جامعه ایفا می کنند.
وی تصریح کرد : توجه به مدیریت آموزش و زمان یکی از زمینه های بسیار مهم در زمینه کاهش مخاطرات و هزینه های فرهنگی و اجتماعی در زمینه تعلیم و تربیت نسل های آینده بوده و این امر باید مورد توجه معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.
انتهای پیام /

 

رصدمراغا۱