فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت : آزادگان در طول زمان اسارت خود سفیر جمهوری اسلامی در بند دشمن بودند که با عزت و مقاومت در مقابل دشمن کمر خم نکردند .

 

IMG_0006

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ فرمانده سپاه مراغه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رصدمراغا گفت : این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند .

سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود : آزادگان توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ کرده و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری آزادگان ملت ایران را روسفید کردند، افزود : آزادگان سفیران جمهوری اسلامی ایران در بند دشمن بودند که با عزت و مقاومت در مقابل دشمن اعتقاد و کمر خم نکردند و کوتاه نیامدند.

فرمانده سپاه مراغه یادآور شد : انقلاب اسلامی به برکت فرهنگ عاشورا استوار است و  پایداری این انقلاب مرهون استقامت و پایداری زینب گونه شهدا و آزادگان است

وی با اشاره به شکنجه‌های شدید بعثی‌ها در دوران اسارت خاطرنشان کرد : با وجود این شکنجه‌ها و آزار و اذیت‌ها جامعه ما به خصوص جوانان و نسل جدید از این آسیب‌ها بی‌خبر هستند و متاسفانه آزادگان در غربت به میهن بازگشتند و حماسه های آنان برای نسل بعد بازگو نشده است .