به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا به نقل از تسنیم،‌ پایگاه خبری کمیسیون اروپا از رشد ۴۲ درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در پنجمین ماه سال جاری میلادی خبر داد. مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در می ۲۰۱۵ بالغ بر ۶۵۳ میلیون یورو اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به […]

صادرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا به نقل از تسنیم،‌ پایگاه خبری کمیسیون اروپا از رشد ۴۲ درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در پنجمین ماه سال جاری میلادی خبر داد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در می ۲۰۱۵ بالغ بر ۶۵۳ میلیون یورو اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به ۹۲۹ میلیون یورو افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در می ۲۰۱۶ با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۲۶ میلیون یورو افزایش یافته است. اتحادیه اروپا در می ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۶۲ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

اما واردات اتحادیه اروپا از ایران در می ۲۰۱۶ رشد بیش از ۳ برابری داشته و به ۳۰۳ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در می سال قبل تنها ۹۱ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

صادرات آلمان به ایران در می امسال ۲۰۴ میلیون یورو، اسپانیا ۳۶ میلیون یورو، فرانسه ۴۹ میلیون یورو، انگلیس ۱۱ میلیون یورو، ایتالیا ۱۲۳ میلیون یورو و لهند ۳۷ میلیون یورو بوده است.

همچنین آلمان در می ۲۰۱۶ بالغ بر ۲۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است و این رقم برای اسپانیا ۱۲٫۷ میلیون یورو، فرانسه ۶۵ میلیون یورو، انگلیس ۲۱ میلیون یورو، ایتالیا ۲۴ میلیون یورو و هلند ۴۲ میلیون یورو بوده است.

انتهای پیام/.

 

 

 

 

رصدمراغا۱