به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، حجت الاسلام اکبر شعبانی محقق و پژوهشگر سبک زندگی اسلامی در همایش مدافعان حریم خانواده با اشاره به رخنه فرهنگ غربی در بین خانواده های ایرانی گفت : متاسفانه برخی از مسئولین دانسته یا ندانسته زمینه را برای رخنه فرهنگ غربی محیا کرده اند ، صدا و سیما […]

۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، حجت الاسلام اکبر شعبانی محقق و پژوهشگر سبک زندگی اسلامی در همایش مدافعان حریم خانواده با اشاره به رخنه فرهنگ غربی در بین خانواده های ایرانی گفت : متاسفانه برخی از مسئولین دانسته یا ندانسته زمینه را برای رخنه فرهنگ غربی محیا کرده اند ، صدا و سیما اصلی ترین عامل ترویج بد حجابی در سال های گذشته است .

وی در ادامه افزود : متاسفانه صدا و سیما در امر معرفی الگو برای حجاب برتر و زن نمونه ایرانی ، زنانی را معرفی می کند که به فرض مثال راننده تریلی یا اتوبوس هستند .

حجت الاسلام اکبر شعبانی خاطر نشان کرد : در برخی فیلم ها وسریال ها بازیگرانی را برای ایفای نقش انتخاب می کنند که در فیلم ها با حجاب کامل ظاهر می شوند اما در سوی دیگر ماجرا عکس های آنچنانی را در سایت ها و شبکه های اجتماعی پخش می کنند و برای فرزندان ما ذهنیت منفی ایجاد می کنند .

وی محیط مختلط دانشگاه ها را عامل اثرگذار در ترویج بدحجابی دانسته و گفت : عدم فرهنگ‌سازی برای حضور سالم دختر و پسر کنار همدیگر باعث ایجاد انفکاک فرهنگی به‌خصوص در بحث حجاب شده است ، در کدام دانشگاه راجع به سبک زندگی اسلامی برای دانشجویان دوره یا کلاس پیش‌بینی‌شده است ؟

وی در خصوص سخت‌گیری والدین در مقوله ازدواج جوانان نیزافزود : نباید والدین در امر ازدواج جوانان سخت‌گیری کنند ، در روایاتی از معصومین (ع) آمده است که اگر پدر و مادری خواستگار مناسب را رد کنند باعث ایجاد فساد در جامعه می‌شوند .

وی ادامه داد : تا زمانی که مشکل ازدواج در جامعه حل نشود بی‌حجابی در جامعه ریشه‌کن نخواهد شد و روزبه‌روز جوانان دچار افسردگی و آسیب‌های روانی خواهند شد .

حجت الاسلام اکبر شعبانی با اشاره به ناچیز بودن وام ازدواج در مقابل هزینه‌های بالای ازدواج گفت : متأسفانه در کمال ناباوری اعلام می‌کنند منابع لازم برای اعطای وام ازدواج ده‌میلیونی ندارند ، پس مبالغ وام ۲۵ میلیونی خودرو بدون ضامن ، برای چند هزار نفر از کدام منابع تأمین می‌شود ؟ حل مشکل ازدواج یک امر ضروری است یا فروش خودروهایی که در انبارها مانده‌اند ؟

وی  در ادامه خاطرنشان کرد : فرهنگ‌سازی برای ترویج ازدواج آسان بهترین خیر و خدا پسندانه برای جامعه اسلامی است که مؤمنین و مؤمنات باید در این زمینه به‌صورت جدی در جامعه عمل کنند .

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به مضرات شبکه‌های ماهواره‌ای افزود : بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره‌ای به‌صورت شبانه‌روزی برنامه‌هایی پخش می‌کنند که اعتقادات و باورهای مردم مسلمان و مؤمن و انقلابی ایران را نشانه رفته‌اند .

سرهنگ پاسدار رضا سامی در ادامه با ایراد سخنرانی خاطر نشان شد : مردم مؤمن و انقلابی ایران درصحنه‌های مختلف ثابت کرده‌اند که پایبند به مذهب و دین هستند و در مکتب عاشورا تربیت‌شده‌اند که صدها هزار نفر شهید در این راه تقدیم کرده‌اند .

 

 

 

رصدمراغا۱