دادگاهی در کانادا حکم کرد ۱۳ میلیون دلار از دارایی‌های غیردیپلماتیک ایران که در کانادا بلوکه است، به عنوان غرامت به خانواده‌های آمریکایی که سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ کشته شده‌اند پرداخت شود. به گزارش رصد مراغا به نقل از فارس، یک دادگاه کانادا حکم کرده است که ۱۳ میلیون دلار از دارایی‌های غیردیپلماتیک مسدود شده ایران در […]

خبرگزاری فارس: دستبرد ۱۳ میلیون دلاری به اموال ایران این بار در کانادا

دادگاهی در کانادا حکم کرد ۱۳ میلیون دلار از دارایی‌های غیردیپلماتیک ایران که در کانادا بلوکه است، به عنوان غرامت به خانواده‌های آمریکایی که سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ کشته شده‌اند پرداخت شود.

به گزارش رصد مراغا به نقل از فارس، یک دادگاه کانادا حکم کرده است که ۱۳ میلیون دلار از دارایی‌های غیردیپلماتیک مسدود شده ایران در این کشور را به خانواده‌های آمریکایی که در چندین حمله در سراسر جهان در بین سالهای ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ کشته شده‌اند و آمریکا مدعی است که ایران پشت این حملات بوده است،به عنوان غرامت پرداخت شود.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد که این حکم دیوان عالی «آنتاریو» که روز جمعه (دیروز) در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت، تهران را مسئول تأمین بودجه و آموزش اعضای حماس و حزب‌الله شناخت.

غرب مدعی است که حماس و حزب‌الله مسئول هشت بمب‌گذاری یا گروگان‌گیری «بوینس آیرس»، تل‌آویو، و عربستان سعودی در بازه زمانی ۲۰ سال هستند.

در تصمیم این دادگاه آمده است: «تروریسم یکی از بزرگترین تهدیدات جهانی است. مسئله این است که آیا ایران می‌تواند به دلیل حمایت از تروریسم در دادگاههای کانادا مصونیت داشته باشد یا خیر».

این حکم برای پرداخت ۱۳ میلیون دلار، تأثیری بر دارایی‌های دیپلماتیک ایران در کانادا ندارد اما اموال غیردیپلماتیک ایران و لیستی از دارایی‌های بانکی مسدود شده ایران را در برمی‌گیرد.

پیش از این، در آوریل سال جاری میلادی، دیوان عالی آمریکا تأیید کرد که دادگاههای این کشور می‌توانند در پرونده‌های مربوط به دادخواهی قربانیان حملات تروریستی، از دارایی‌های بلوکه شده ایران برای پرداخت غرامت استفاده کنند.

وزارت خارجه ایران، این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را دستبرد به اموال جمهوری اسلامی ایران خواند.