بازار سهام امروز شاهد درجا زدن سراسری قیمت سهام در کلیت معاملات تالار شیشه‌ای بود. بازاری که به نظر می‌رسید به خاطر ترس از تداوم روند کم‌هیجان معاملات نشستن در صف‌های فروش را ترجیح می‌دهد. به گزارش رصد مراغا به نقل از فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه […]

خبرگزاری فارس: افت ۱۰۲۶ واحدی شاخص کل بورس/ ترس از تداوم رخوت بازار سهام

بازار سهام امروز شاهد درجا زدن سراسری قیمت سهام در کلیت معاملات تالار شیشه‌ای بود. بازاری که به نظر می‌رسید به خاطر ترس از تداوم روند کم‌هیجان معاملات نشستن در صف‌های فروش را ترجیح می‌دهد.

به گزارش رصد مراغا به نقل از فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۲ خرداد ماه ۹۵، با کاهش ۱۰۲۶ واحدی به رقم ۷۴ هزار و ۸۵۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۱۵۷ واحدی عدد ۱۳ هزار و ۶۳۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش ۱۳۶۴ واحدی به عدد ۸۳ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۹۰۹ واحدی به عدد ۵۲ هزار و یک واحد رسید که شاخص بازار دوم با ۱۱۰۵ واحد افت، به عدد ۱۶۵ هزار و ۸۹۷ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۱۱ واحدی به عدد ۷۹۶ واحد رسید.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۶ واحد، فولاد مبارکه با ۹۰ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۴ واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت دارویی رازک با ۱۹ واحد، ماشین‌سازی اراک با ۱۱ واحد و توسعه صنایع بهشتر با ۱۰ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۶ هزار و ۴۴۵ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های افرانت، داروسازی کاسپین تامین، حق تقدم خرید سهام البرز دارو، شیرین دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع شیمایی سینا، داروسازی امین، کارخانجات کمک‌فنر ایندامین سایپا، کارخانجات تولیدی شهید قندی، صنعتی پارس مینو، اوراق اجازه صدانا، آذریت متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد حق استفاده نشده بانک آینده ۱۵۵ برگه حق تقدم به ارزش بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابه جا شد.

در نماد معاملاتی بانک صادرات نیز بازارگردان این سهم امروز ۸۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان را کد به کد کرد.

در فولاد مبارکه اما ۳۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان منتقل شد.

همچنین سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز امروز بیش از ۱۷ میلیون سهم این شرکت را میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده به ارزش بیش از ۵٫۵ میلیارد تومان جابجا کرد.

در صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان کد به کد شد.

در صنعتی دریایی ایران نیز امروز ۱۴٫۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳٫۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

به گزارش فارس امروز بازار سهام شاهد تشدید عرضه در برابر تقاضای سهام بود. افت شدید نماگرهای منتخب بازار در کنار کاهش دسته‌جمعی قیمت سهام در اغلب گروه‌های پیشرو بازار حاکی از وجود نگرانی و ترس معامله‌گران این بازار از تداوم رخوت و کم هیجان بودن معاملات بازار بود.

موضوعی که از دید برخی کارشناسان بیش از آنکه از عوامل بنیادی شرکت‌های بورسی ناشی شود، از تمایل صندوق‌ها و حقوقی‌های بازار سرمایه برای تمرکز در بازار اوراق بدهی و خرید اوراق مشارکت و سایر داراریی‌‌های این بازار به جای بازارگردانی سهام و حمایت از این بازار است.

به گزارش فارس،‌تداوم رکود در فضای کسب و کار و نزدیک شدن به روزهای پرترافیک فصل مجامع در تیر ماه نیز از دیگر عواملی است که باعث شده معامله‌گران بورس چشم‌انداز نه چندان مطلوبی را برای عملکرد سه ماهه اول امسال شرکت‌ها متصور باشند.

به هر حال آنچه که امروز در بازار سهام نمایان بود، این که رفتار طبیعی بازار سهام بدون آنکه از اخبار و یا شایعه جدیدی تبعیت کند، حاصل واکنش عادی در برابر ترس از تداوم روند رخوت‌آور و کم هیجان بازار بود، بازاری که این روزها در برابر خبرهای پسابرجامی درجا می‌زند.