معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی گفت : توسعه و ترویج فرهنگ و هنر نیازمند حمایت جدی مسئولین و تلاش و پشتکار هنرمندان است .

به گزارش رصد مراغه،علی محرمی در آیین اختتامیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه با اشاره به کمبود اعتبارات بخش فرهنگ و هنر گفت : وظایف و تکالیفی که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است هیچ تناسبی با اعتبارات کم و اندک تخصیصی به این حوزه ندارد و تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید در این حوزه نیازمند حمایت جدی مسئولین می باشد .

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه و ترویج ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی در جامعه اظهار کرد: هنرمندان عرصه های مختلف هنری می توانند با خلق آثار ارزشمند در حوزه های مختلف هنری و سینمایی ،که نمونه ای از آن را در آثار این جشنواره می بینیم ،در این راستا قدم بردارند.

معاون هنری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره و خاطر نشان ساخت : عملکرد و دستاورد انقلاب هم در توسعه و تجهیز فضاهای فرهنگی و هنری و هم در بعد محتوا و برگزاری برنامه ها و جشنواره های مختلف در حوزه های مختلف بسیار درخشان و پربار است.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنر استان اشاره و خاطر نشان ساخت : واگذاری امور به انجمنهای فرهنگی و هنری و متخصصان امر در این حوزه از یک طرف و آماده سازی زیر ساختهای لازم برای بهره مندی همه مردم استان از امکانات و تولیدات فرهنگی و هنری از طرف دیگر از اساسی ترین و محوری ترین برنامه های اداره کل می باشد که به همراهی و همکاری مسئولین، مردم و هنرمندان این امر محقق خواهد شد .

محرمی، یادآوری کرد: در این راستا تبدیل سالن ۱۰ مجتمع فرهنگی هنری شهرستان های استان به سینمای دیجیتال یکی از مهمترین اقدام های این اداره کل برای توسعه زیرساخت های سینمایی بوده که انتظار می رود با همکاری موثر سازمان سینمایی این مهم در سه ماهه نخست سال آینده به اتمام برسد.

وی گفت: مراحل اجرایی و فنی سینمای دیجیتال مراغه نیز هم اکنون در حال اجرا بوده و نهایتا تا آخر فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

محرمی در ادامه سخنان خودبر لزوم حمایت از هنرمندان ،شعرا و ادبای شهرستانهای استان تاکید و خاطر نشان ساخت : به منظور توسعه فرهنگ مطالعه در استان حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید کتاب در استان تخصیص یافته است که این اعتبار نسبت به سال گذشته حدود هفت برابر شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این خصوص سهم ویژه ای برای شهرستان های استان در نظر گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: دهمین جشنواره هنرهای تجسمی این شهرستان با عنوان فصل آفرینش در پنج رشته طراحی و نقاشی، تذهیب و نگارگری، حجم، کاریکاتور و گرافیک برگزار شد.

احمد دادرس فیاضی، افزود: برای این جشنواره ۱۸۲ اثر در دو بخش هنرمندان و هنرجویان ارسال شده که از این تعداد ۱۴۰ اثر منتخب در بخش مسابقه با هم به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه آثار راه یافته به این جشنواره همزمان با بهار انقلاب اسلامی تا ۲۹ بهمن در نگارخانه مهر و تالار عبدالقادر مراغی با موضوعات بخش ویژه جشنواره شامل نماز و نیایش، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و مراغه در بطن زمان (تاریخ، تمدن و چشم انداز مشاهیر) به نمایش گذاشته شد.