به گزارش رصدمراغا ؛ مشاور رسانه ای  شهردار مراغه در جمع خبرنگاران گفت : شهردار شهر فرهنگی تاریخی مراغه با حکم رئیس سازمان  بین‌المللی شهرداران صلح به عضویت مجمع شهرداران صلح جهانی درآمد. فرهاد زمانی افزود: شهردار هیروشیمای ژاپن و رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح با ارسال نامه‌ ای خطاب به شهردار مراغه  اظهار امیدواری […]

photo_2016-05-13_17-16-18

به گزارش رصدمراغا ؛ مشاور رسانه ای  شهردار مراغه در جمع خبرنگاران گفت : شهردار شهر فرهنگی تاریخی مراغه با حکم رئیس سازمان  بین‌المللی شهرداران صلح به عضویت مجمع شهرداران صلح جهانی درآمد.

فرهاد زمانی افزود: شهردار هیروشیمای ژاپن و رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح با ارسال نامه‌ ای خطاب به شهردار مراغه  اظهار امیدواری کرد : با یاری شهرداران عضو این سازمان و ارتباطات فرهنگی بین شهرداران و شهروندان در دنیا بتوان گامی در جهت ترویج فرهنگ صلح و دوستی و زدودن جنگ و خشونت از چهره جهان برداشت و جهانی پر از صلح و بدون سلاح شیمیایی را شاهد بود.

وی گفت  : در ادامه  نامه  «ماتسویی کازومی» خطاب به مهندس نادر ابراهیمی شهردار مراغه آمده است : ما در نقطه آغازین حساسی برای مبارزه در جهت رهاسازی خود از تهدید هسته ای قرار داریم؛ بیایید با هم برای رسیدن به جهانی صلح آمیز و آینده ای روشن تر تلاش کنیم؛ منتظر مشارکت شما در فعالیتهای شهرداران صلح از جمله جنبش چشم انداز ۲۰۲۰ هستیم.

مشاور رسانه ای شهردار مراغه اضافه‌کرد: دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر هیروشیمای ژاپن واقع است و ریاست سازمان در حال حاضر بعهده آقای ماتسویی شهردار هیروشیما است و دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان از سال ۱۳۸۷ به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران آغاز به کار کرده است.

زمانی افزود : هر چند سال یک‌ بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان تاکید کرده و برنامه‌هایی را در این راستا تنظیم کنند.

وی اظهارامیدواری کرد با توسعه کمی و کیفی و بیش از پیش  فعالیت ها و اقدامات فرهنگی اجتماعی در شهر فرهنگی تاریخی مراغه و همچنین با شرکت آقای شهردار در اجلاس‌های مختلف بین‌المللی پیام صلح و دوستی ملت ایران اسلامی به ویژه شهروندان فهیم مراغه به گوش همه جهانیان رسانده شود .

گفتنی است : سازمان بین المللی شهرداران صلح در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد. در حال حاضر بیش از شش هزار شهر دنیا در بیش از ۱۶۹ کشور عضو این سازمان هستند.