در بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه بدون مشارکت رئیس جمهور این کشور تاکید شد. به گزارش رصدمراغا به نقل از رسانه‌های منطقه، شرکت کنندگان در نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در بیانیه مشترکی بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه بدون مشارکت اسد تاکید […]

اوباما

در بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه بدون مشارکت رئیس جمهور این کشور تاکید شد.

به گزارش رصدمراغا به نقل از رسانه‌های منطقه، شرکت کنندگان در نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در بیانیه مشترکی بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه بدون مشارکت اسد تاکید کردند.

در این بیانیه، جمهوری اسلامی ایران به حمایت از گروههای تروریستی در سوریه، یمن و بحرین متهم شد.

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی طی سخنانی در این نشست گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس علاقمند هستند که روابط خود با آمریکا را در راستای خدمت به منافع مشترک و امنیت و صلح در منطقه و جهان توسعه بدهند.

سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در ریاض نشست مشترکی برگزار کردند.

برپایه این گزارش، این نشست در ریاض برگزار شد و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و دیگر سران و رهبران کشورهای عربی در آن حضور یافتند.

سفر اوباما به عربستان در حالی صورت گرفته که روابط دو کشور پس از توافق هسته ای غرب با ایران و اعلام واشنگتن در خصوص انتشار اسنادی مبنی بر دست داشتن عربستان در حوادث ۱۱ سپتامبر به سردی گرائیده است.

عربستان سعودی در واکنش به این اقدام واشنگتن تهدید کرد دارایی‌های خود را که بالغ بر میلیاردها دلار می شود از آمریکا خارج می کند.

انتهای پیام/ر