مشاور فرهنگی در دولت اقدامات شایسته ای می تواند داشته باشد که تأثیری مستقیم بر عملکرد دولت دارد؛ بی شک ورود آشنا به این سمت با توجه به حساسیت های موجود در این بخش در جامعه می تواند تا حد زیادی دولت را از چالش ها دور کند اما در این سال آنگونه که باید […]

از اعتراف آشنا درباره نحوه تخصیص یارانه مطبوعات تا شایعه ترمیم کابینه/بازگشت دوباره آقای مشاور به کسوت روحانیت در واپسین روزهای سال 94

مشاور فرهنگی در دولت اقدامات شایسته ای می تواند داشته باشد که تأثیری مستقیم بر عملکرد دولت دارد؛ بی شک ورود آشنا به این سمت با توجه به حساسیت های موجود در این بخش در جامعه می تواند تا حد زیادی دولت را از چالش ها دور کند اما در این سال آنگونه که باید شاهد فعالیت فرهنگی از مشاور فرهنگی دولت نبودیم.

به گزارش رصدمراغا به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال ۹۴ یکی از سال های پرحاشیه برای دولت یازدهم بود تا جایی که مشاوران دولت بیشترین حاشیه ها را برای دولت به وجود آوردند.

حسام الدین آشنا یکی از مشاوران روحانی در امور فرهنگی بود که در سال های گذشته حاشیه های زیادی با اظهار نظر های خود به وجود آورد اما در سال جاری تا حدی توانست از این حاشیه ها دور باشد هرچند باز هم فعالیت های وی در فضای مجازی برای او دردسر ساز شد.

آخرین اقدام آشنا بازگشت دوباره وی به کسوت روحانیت در واپسین روزهای سال بود که طی روزهای گذشته عکسهایی از وی در فضای مجازی دست به دست می شد که آشنا بار دیگر لباس روحانیت بر تن کرده و عکسهای خود را در اینستاگرام منتشر کرده است.

خوشحالی عجیب آشنا بعد از برده شدن نام خاتمی

بهمن ماه سال جاری هم خبرگزاری مهر در گزارش خود از حواشی مراسم تقدیر از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در خصوص رفتاری از آشنا نوشت: روحانی در پایان سخنان خود از هاشمی رفسنجانی که در دوران ریاست جمهوریش پایه گذار تاسیسات هسته ای ایران شد، رئیس دولت اصلاحات و محمود احمدی نژاد قدردانی کرد. هنگامیکه روحانی درباره رئیس دولت سازندگی سخن می گفت، حسام الدین آشنا با نگاهی به اطراف خود بر روی صندلیش جابجا شد و با توجه بیشتری سخنان روحانی را پی گرفت، وقتی روحانی نام رئیس دولت اصلاحات را بر زبان آورد آشنا چند بار شادمانه بر پای خود کوبید و سپس در حالیکه مشت خود را در هوا تکان می داد، به اطرافیان لبخند زد.

آشنا در اسفند ماه سال جاری در یکی از اظهار نظر های خود ضمن کنایه زدن به برخی از اقدامات در زمینه مقابله با نفوذجاسوسان در کشور گفته بود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شرایطی که برخی هنوز معتقدند هر کسی به کشور وارد می‌شود ممکن است جاسوس باشد و فرهنگ ما را آلوده کند و باید تحت نظارت شدید قرار گیرد، به تنهایی نمی‌تواند در جذب انبوه گردشگر موفق شود.

در حاشیه اختتامیه کتاب سال نیز در خلال صحبت های روحانی، رفتار عجیب آشنا سوژه رسانه ها شد؛ در همین راستا از جمله حاشیه‌های این مراسم تشویق حسام‌الدین آشنا در بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور بود که پس از او حاضران نیز به تشویق دکتر روحانی پرداختند.

رمزگشایی مشاور روحانی از سخنان رهبری

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور از بخشی از سخنان مهم روز گذشته رهبری رمز گشایی کرد و گفت که مخاطب رهبرانقلاب دربحث”دوقطبی مجلس دولتی و ضددولتی”مخالفان دولت هستند. او در این زمینه گفت: این کلام رهبری نظام هشداری جدی به فهرست‌سازان ضد دولت است که باید در رفتار انتخاباتی خود و در صورت راهیابی احتمالی به مجلس، در رفتار پارلمانی خویش بازنگری کنند. خبرگزاری ایرنا این سخنان را منتشر کرده است.

زمینه برجام ۲ را نیز می توان در اظهارات بهمن ماه آشنا پیدا کرد به طوری که وی در یادداشتی که برای روزنامه رسمی دولت نوشت بیان کرد ، با این تعبیر که :” راه تعمیم پذیری برجام برای حل سایر مسائل و اختلافات جهانی گشوده شده است.”

در پایان باید گفت همانگونه که “رونوشت پنهان برجام” ، در گام اول، “عادی سازی” و در گام نهایی “برقراری رابطه با امریکا”ست، برجام ۲ نیز رونوشت پنهانی دارد که همانا “توسعه سیاسی” با قرائت اصلاح طلبانه و پاک شدن همه سوابق مجرمانه سیاسی دو دهه اخیر است.
حمله به رسانه ملی برای مظلوم نمایی انتخاباتی
آشنا در جایی دیگر درباره صدا و سیما در یکی از روزنامه ها چنین نوشته بود: این سازمان به جز بودجه رسمی خود، مبلغ سنگینی معادل همان بودجه را از دولت درخواست کرده است. وی پیکان حملات را به سمت شخص ضرغامی گرفته و گفته است که «‌از نگاه رئیس سازمان صدا و سیما شورای نظارت بر این سازمان جلسه‌ای تشریفاتی است که هر دو هفته یک بار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می‌شود. انگار این شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیست، شورای نظارت صدا و سیما بر رئیس‌جمهور است.»
اعتراف آشنا درباره تخصیص یارانه به مطبوعات کار دست دولت داد
آبان ماه سال جاری و درست در زمانی که انتقاد و اعتراض  دلسوزان و منتقدان به تخصیص یارانه به نور چشمی‌های حامی دولت با چماق تکفیر و حتی ضدیت با انقلاب مواجه می‌شد،اعترافات جالب حسام‌الدین آشنا ،مشاور رئیس جمهور ،آب پاکی را روی دست جماعت سرکوبگر ریخت!آشنا صراحتا تخصیص یارانه به نور چشمی‌ها را تایید کرد و گفت:« آنچه که واقعیت دارد این است که یک رابطه مستقیم و مشخصی بین کاهش یارانه دریافتی توسط بعضی رسانه‌ها و میزان انتقادشان به سیاست‌های دولت وجود دارد؛ لذا هر چه که میزان انتقاد به سیاست‌های دولت بیشتر باشد یارانه آن رسانه کاهش می‌یابد»

آشنا به وزرای دولت یازدهم نیز رحم نکرده و در جایی که جنتی اعلام کرده بود نویسنده ممنوع القلم نداریم، مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور و متن مکتوب این گزارش که در حوزه‌های مختلف منتشر شد، درباره ادعای بر طرف شدن مشکل نویسندگان ممنوع القلم در دولت فعلی و در ۱۰۰ روز اولیه دولت در حالی که حتی مسئولان فعلی وزارت ارشاد هم گفته‌اند که ما نویسنده ممنوع القلم نداشته‌ایم، گفت: از کجای وزارت ارشاد مصاحبه کرده‌اند که نویسنده ممنوع القلم نداریم؟

آشنا در اوایل سال جاری نیز سهم خواهی اصلاح طلبان از دولت را در لفافه تایید کرده بود؛ حسام الدین آشنا در گفتگو با یکی از رسانه های اصلاح طلب با اعلام اینکه « وزرای فعال کم نداریم اما در عین حال چنانچه کابینه نیاز به ترمیم داشته باشد انجام می دهیم اما امروز نیازی به این کار وجود ندارد.» گفته است: برخی استانداران توانایی کافی برای اداره استان ندارند.

این سخنان آشنا با ذوق زدگی از سوی رسانه های زنجیره ای منتشر شد تا جایی که شایعات زیادی درباره برکناری وزیر کشور مطرح شد و این رسانه ها با انتشار آن در پی القای این برکناری به دولت برآمدند.

مشاور فرهنگی در دولت اقدامات شایسته ای می تواند داشته باشد که تأثیری مستقیم بر عملکرد دولت دارد؛ بی شک ورود آشنا به این سمت با توجه به حساسیت های موجود در این بخش در جامعه می تواند تا حد زیادی دولت را از چالش ها دور کند اما در این سال آنگونه که باید شاهد فعالیت فرهنگی از مشاور فرهنگی دولت نبودیم.

انتهای پیام/ط