به گزارش رصدمراغا به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ در حالیکه در فرودگاه «روستوف آن دان» جنوب روسیه فرود می‌آمد، سقوط کرد. شبکه سی ان ان گزارش کرد، مرکز فوریت‌های منطقه‌ای جنوب روسیه روز شنبه (امروز) اعلام کرد که پرواز ۹۸۱ «FlyDubai» با ۶۱ مسافر از «دبی» […]

سقوط هواپیمای مسافربری در روسیه/61 نفر کشته شدند

به گزارش رصدمراغا به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ در حالیکه در فرودگاه «روستوف آن دان» جنوب روسیه فرود می‌آمد، سقوط کرد.

شبکه سی ان ان گزارش کرد، مرکز فوریت‌های منطقه‌ای جنوب روسیه روز شنبه (امروز) اعلام کرد که پرواز ۹۸۱ «FlyDubai» با ۶۱ مسافر از «دبی» عازم «روستوف آن دان» بود که چنین حادثه‌ای به وقوع پیوست.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد که هواپیمای مذکور حامل ۵۵ مسافر و ۶ خدمه پرواز بوده است و احتمال می‌رود که شرایط نامناسب جوی علت سقوط هواپیما بوده باشد.

در بیانیه وزارت امور اضطراری روسیه آمده است: «دم هواپیما در حین فرود به باند پرواز برخورد کرد و شروع به شکستن کرد و سپس آتش گرفت.»

«ولادیمیر پوشکوف» وزیر امور اضطراری روسیه به رسانه‌ها گفت که قرار بود این هواپیما ساعت ۱:۲۰ صبح امروز به وقت مسکو فرود آید اما ساعت ۳:۵۰ صبح به وقت مسکو سقوط کرد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که به دلیل شرایط نامناسب جوی، خلبان هنگام فرود دید کافی نداشته است و چنین رخدادی به وجود آمده است.

طبق گزارش اسپوتینک، اکثر افرادی که سوار این هواپیما بودند ساکنان شهر جنوبی روستوف آن دان روسیه بودند و البته یکسری مسافران خارجی نیز در بین آنها حضور داشتند.

یک منبع امور اضطراری به ریانووستی گفت که خدمه این هواپیما شامل یک تبعه یونانی، دو اسپانیایی و یک تبعه روس و یک تبعه اهل کلمبیا و یک نفر از سیشل بودند و مسافران نیز شامل شهروندان اوکراین، یک شهروند هندی و یک شهروند اهل ازبکستان می‌شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال وقوع این حادثه دستور کمک به خویشاوندان قربانیان این حادثه را صادر کرد.