عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند غنی سازی بیش از ۲۰ درصد را شروع خواهیم کرد و نیروگاه ها را دوباره فعال خواهیم نمود.

DSCF9282به گزارش رصد مراغه ، مهدی دواتگری در جمع راهپیمایی کنندگان روز ۲۲ بهمن با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی گفت: بنده مردم شریف مراغه را تحسین می کنم که با این عظمت و شکوه در این راهپیمایی شرکت نمودند و برآورد می شود که بیش از ۴۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت نموده اند.و این یک رفراندوم بزرگ است که مردم بعد از ۳۶ سال کماکان در کنار نظام و رهبری حرکت می کنند.

وی افزود : ما بعد از ۳۶ سال در حالی توانسته ایم در جامعه جهانی حضور پیدا کنیم که شاهد هستیم دوران کودکی و نوجوانی را پشته سر گذاشته ایم و این انقلاب به مثابه یک جوان برومند و شجاعی که می تواند در عرصه های سیاسی،اجنماعی،اقتصادی،فرهنگی و بین المللی حضور یابد و قدرت و اعتقادات خود را به جامعه نشان دهد.

دواتگری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۳۶ سال گذشته گفت: مردم عزیز فراموش نکنید ایران زمانی به پیروزی رسید که در دنیا دو قطب شرق و غرب بود و در آن زمان کشورها ناچار بودند که به زیر سلطه یکی از این دو قطب بروند. کشور ما در زمان شاه از سال ۳۲ تا سال ۵۷ به عنوان یکی از کشورهایی که تحت سلطه آمریکا بود و به عنوان دست نشانده آمریکا در منطقه حضور داشت. در چنین شرایطی انقلاب پیروز شد که نه وابسته به غرب بود  و نه شرق،و با شعار نه غربی نه شرقی به مثابه یک قدرت جدید در دنیا نمود پیدا کرد.ویژگی های این قدرت سوم به نام انقلاب اسلامی ایران است، که عدم ترس از قدرت های سلطه گر و مقابله با نظام استکباری از ویژگی های این نظام است.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نظام اسلامی برای حمایت از نهضت های اسلامی بر مبنای ۳ اصل عزت،حکمت، و مصلحت بنا شد و مقام معظم رهبری این ۳ اصل را به عنوان  اصول و ارکان سیاست خارجی ترسیم نموده اند.مولفه اصلی نظام جمهوری اسلامی عدم وابستگی به قدرت های سلطه گر خارجی و آمریکا بود.فراموش نکنیم که بعد از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اعراب و اسرائیل ، نه تنها اعراب نتوانستند اسرائیل را از سرزمینشان بیرون کنند بلکه سرزمین خودشان را هم به اسرائیل دادند.نظام اسلامی بود که با پیروزی خود انتفاضه فلسطین را احیا کند و در جهان اسلام وحدت برپا کرد.امروز ما در خاورمیانه شاهد وحدت مسلمانان هستیم.

وی گفت: در سال ۱۹۹۱ میلادی وقتی بلوک شرق متلاشی شد،قدرت واحد آمریکا بود و آن هم با شعار دهکده جهانی وارد عرصه شد.امروز ما وقتی ادعا می کنیم که نظام بین المللی نیاز به اصلاحات دارد و آن اصلاحات این است که در مقابل قدرت غرب، قدرت اسلام با محوریت جمهوری اسلامی آینده ژئو پولوتیک منطقه را رقم خواهد زد.احیای امواج بیداری اسلامی در دنیا که نمونه بارز آن را در منطقه خودمان شاهد هستیم. زمانی رژیم صهیونیستی ادعا می کرد که خاورمیانه بزرگ در اشغال او خواهد رفت.امروز هلال شیعی که شکل گرفته است نمونه بارز بیداری اسلامی است.بیداری اسلامی که مولفه اصلی آن نظام جمهوری اسلامی است.. موج بیداری که شکل گرفته است،غرب میخواد در مقابل این موج بیداری به دنبال تفرقه شیعه و سنی است و ما باید آگاه و بیدار باشیم. اگر پایبند به منویات رهبری و امام راحل باشیم نباید فراموش کنیم که وحدت اسلامی جزو تاکیدات امام بود.

دواتگری ادامه داد: دستاورد بعدی فرهنگ مقاومت بود که نمونه بارز آن را در سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان شاهد هستیم.قدرت جمهوری اسلامی قدرت نرم است که در دل ها و زبان های جهانیان جا باز کرده است.و این ثروت عظیمی است.قدرت نرم مرز جغرافیایی نمیشناسد ولی قدرت سخت می شناسد.دستاورد بعدی انقلاب ، مقابله با نظام سلطه در سیاست بین الملل است که دو قطبی بودن را در جهان به هم زد و میخواهد صلح جهانی را برپا کند.

وی اظهار کرد:یکی دیگر از دستاورد ها گسترش همکاری با کشورهای مسلمان است که بحث تنش زدایی در منطقه است.گسترش مناسبات  در عرصه ها و سازمان های بین المللی دستاوردی مهم است،دیروز وقتی آمریکا به شاه کشورمان دستور میداد ، شاه بدون چون و چرا اطاعت می کرد. امام امروز در راستای انقلاب در عرصه بین المللی در مقابل ۵ کشور ابر قدرت ایستاده ایم و مذاکره می کنیم.وقتی امروز رئیس جمهور آمریکا اذعان می کند که به فرموده مقام معظم رهبری ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست پس چه لوزومی دارد که پرونده هسته ای ما در شورای امنیت بماند.مجلس در مورد هسته ای و جریانات سیاسی منطقه هوشیار است. اگر کنگره آمریکا اقدامی جدی برای تصویب قطعنامه علیه جمهوری اسلامی کند، نمایندگان شما در خانه ملت در جهت تصویب قانونی که در مقابله با مصوبات کنگره است کوتاهی نمی کنند.

دواتگری در آخر تاکید کرد: دیروز نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج در ۸ سال پیکار و نبرد با دشمنان تلاش کردند و این کشور را به اینجا رساندند و امروز انتظارمان از دستگاه دیپلماسی این است که با قدرت و صلابت ایستادگی کنند.ما اعلام می کنیم اگر چنانچه کنگره آمریکا قطعنامه ای و تحریم جدیدی صادر کند ما این حق را داریم که غنی سازی ۲۰ درصد و حتی بیشتر از ۲۰ درصد را انجام دهیم. و تاسیسات فوردو را فعال کنیم.