به گزارش رصدمراغا به نقل از ایرنا،شهردار مراغه لایحه بودجه ۵۷۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریالی شهرداری برای سال ۹۵ را روز چهارشنبه طی آیینی جهت تصویب به شورای اسلامی این شهر ارائه کرد. لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری مراغه در بخش عمرانی به میزان ۲۸۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و در بخش جاری […]

به گزارش رصدمراغا به نقل از ایرنا،شهردار مراغه لایحه بودجه ۵۷۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریالی شهرداری برای سال ۹۵ را روز چهارشنبه طی آیینی جهت تصویب به شورای اسلامی این شهر ارائه کرد.

لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری مراغه در بخش عمرانی به میزان ۲۸۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و در بخش جاری ۲۳۸ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال است.
در این لایحه ۵۲ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال مختص بودجه سازمان ها، شورای اسلامی شهر و موسسه های وابسته پس از کسر کمک های شهرداری است.
شهردار مراغه در این آیین گفت: این بودجه نسبت به بودجه مصوب سال ۹۴ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و در آن شرایط و وضعیت رونق نسبی اقتصادی پیش بینی شده و تمامی شرایط اقتصادی این شهر به ویژه مشارکت و همراهی شهروندان در تحقق بودجه مدنظر قرارگرفته است.
نادر ابراهیمی اظهار کرد: از کل بودجه سال ۹۵ حدود ۵۴٫۳ درصد به بودجه عمرانی اختصاص یافته که با این میزان اعتبار بیش از ۵۰ طرح اجرا می شود و با توجه به اینکه تعدادی از طرح ها از سال های گذشته در حال اجرا بوده، اولویت اصلی اتمام طرح های نیمه تمام و تعدادی از طرح های جدید و مهم توسعه شهری است.
شهردار مراغه، تکمیل طرح های نیمه تمام، بهبود عبور و مرور شهری، ادامه احداث و توسعه فضای سبز، توسعه زیرساخت های گردشگری، ارتقای کیفیت و بهبود فضاهای شهری، تکمیل طرح های نیمه تمام را از محورهای بودجه ۹۵ اعلام کرد.
ابراهیمی، ادامه داد: بودجه عمرانی این شهرداری از شش محور شامل طرح های حمل و نقل و بهبود عبور مرور شهری با ۱۳ طرح، برنامه ریزی توسعه شهری با پنج طرح، بهبود محیط شهری با ۱۴ طرح، طرح های فرهنگی، ورزشی و گردشگری با پنج مورد، ایجاد تاسیسات و تسهیلات شهری با سه طرح و ایجاد تاسیسات درآمدزا شامل سه طرح تشکیل شده است.
وی گفت: طرح های شاخص و مهم سال ۹۵ شامل اتمام طرح نیمه تمام ترمینال و پایانه مسافربری، احداث بلوار دانشگاه، احداث خیابان ۳۵ متری، تعریض پل هاشم آباد، احداث کمربندی غربی، فرهنگسرای امیرکبیر، پارک امیرکبیر، راه دسترسی ورزشگاه، بهسازی و ساماندهی انزاب، ساختمان شهرداری منطقه یک است.
ابراهیمی اظهار کرد: تهیه طرح تفصیلی، اجرایی شدن طرح پل روگذر میدان مجلس، ایجاد جایگاه سوخت فرودگاه و آسفالت ریزی به صورت گسترده در سطح شهر از دیگر طرح های مهم شهرداری در سال ۹۵ است.
وی، اضافه کرد: بودجه پیشنهادی، طبق سنوات گذشته منطبق و بر اساس درآمدهای واقعی و نقدی بوده و علاوه بر آن بیش از ۲۰ طرح، آماده برای سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه گردشگری و عمران شهری با حجم سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال است.