مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مراغه به مناسبت ۱۶ دی روز شهدای دانشجو گفت: شهدای دانشجو چون شمع، سوختند تا اندیشه ناب انقلاب اسلامی استمرار یابد و سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند     به گزارش رصدمراغا ؛ مسوول بسیج دانشجویی مراغه در گفت گو با خبرنگار رصدمراغا گفت : شانزدهم دی‏‌ماه، سالروز شکل‏‌گیری […]

۸۱۴۳۴۵۹۸-۶۱۵۴۵۹۹

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مراغه به مناسبت ۱۶ دی روز شهدای دانشجو گفت: شهدای دانشجو چون شمع، سوختند تا اندیشه ناب انقلاب اسلامی استمرار یابد و سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند

 

 

به گزارش رصدمراغا ؛ مسوول بسیج دانشجویی مراغه در گفت گو با خبرنگار رصدمراغا گفت : شانزدهم دی‏‌ماه، سالروز شکل‏‌گیری حماسه خونین هویزه توسط دانشجویان پیرو خط رهبری و به فرماندهی دانشجوی شهید، علم‏‌الهدی است. این دانشجویان رزمنده در ۱۵ دی ۱۳۵۹ش، عملیاتی را در هویزه و سوسنگرد آغاز کردند و پیروزی‌های مهمی کسب کردند.

وی افزود : نیروهای اسلام درحالی‏‌که تجهیزات نظامی در اختیار نداشتند، تا آخرین قطره خون به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداختند، مظلومانه به شهادت رسیدند و حماسه هویزه را آفریدند. به پاس تجلیل از رشادت‌های دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)، به‏‌ویژه شهید علم‏‌الهدی، شانزدهم دی، روز «شهدای دانشجو» نام گرفت.

محمدرضا خاکی تصریح کرد : دانشجویان پیرو خط امام (ره) در دی‏‌ماه سال ۱۳۵۹ش، برگی از دفتر جنگ و انقلاب را در هویزه ورق زدند. عملیات هویزه، نخستین حمله مهم ایران بود که در آن میان نیروهای مردمی؛ یعنی سپاه، ارتش، بسیج و عشایر، هماهنگی کامل برقرار شد ؛ این عملیات، موجی از شهادت‏‌طلبی را در جوانان به‏‌وجود آورد.

وی به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهدای دانشجو اشاره کرده و گفت : مقام معظم رهبری از شهدای دانشجوی هویزه به عنوان سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه، یاد کرده و تأکید فرمود: «امروز که دشمنان کمین‏‌گرفته نظام اسلامی درصدد از رونق انداختن جهاد و شهادت هستند، دانشجویان عزیز و همه جوانان باید این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهند و آن را بزرگ بشمارند.»

خاکی متذکر شد : دانشجویان امروز ، وارثان دانشجویان شهیدی هستند که در باتلاق های شلمچه، سرمای سوزاننده کردستان، جزایر مجنون، فکه و میعادگاه هویزه ، چون شمع، سوختند تا اندیشه ناب انقلاب اسلامی استمرار یابد و سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند.

وی ابراز امیدواری کرد : با گرامیداشت  یاد همه شهیدان اسلام به ویژه شهدای دانشجو در هویزه، امید است ، دانشجویان با درک شرایط موجود، به رسالت خود که همان دفاع از اندیشه و خرد و جهاد در مسیر علم و شکوفایی کشور است، عمل کنند.

انتهای پیام/