نماینده مردم مراغه و عجب شیر در گفتگو با خبرنگار رصد مراغاگفت : تا دهه فجر امسال هنرستان کشاورزی مراغه به هنرستان کشاورزی شهیدان کرمی تغییر نام خواهد یافت .       به گزارش رصد مراغا ؛ نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در گفتگویی با خبرنگار رصد مراغا گفت : پیرو اطلاعی […]

Colorful_(13)

 

 

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در گفتگو با خبرنگار رصد مراغاگفت : تا دهه فجر امسال هنرستان کشاورزی مراغه به هنرستان کشاورزی شهیدان کرمی تغییر نام خواهد یافت .

 

 

 

به گزارش رصد مراغا ؛ نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در گفتگویی با خبرنگار رصد مراغا گفت : پیرو اطلاعی که پیدا کردیم راجع به تغییر اسامی برخی از مدارس شهرستان ، بلافاصله نسبت به صحت و سوقم این جریان موضوع را از طریق رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان و استان پیگیری کرده و متوجه تغییر برخی اسامی البته نه از روی عمد در شهرستان شدیم .
وی افزود : با توجه به اینکه خانواده معظم شهدا ولی‌نعمت ما هستند و هر جایگاهی که ماها داریم مدیون و مرهون خون شهدا هستیم ، وظیفه‌داریم از شأن و جایگاه شهدا صیانت بکنیم .

وی ادامه داد : هرچند شهدا نیازی ندارند اسامی آن‌ها بر روی کوچه‌ها و مدارس گذاشته شوند ولی این برای همه ما به‌عنوان وظیفه و تکلیف است که از نام و یاد شهدا در جامعه غافل نشویم و همواره از جایگاه آن‌ها صیانت بکنیم .

مهدی دواتگری یادآور شد : بنا بر اطلاع با توجه به اینکه در مدرسه شهید کرمی فقط دو کلاس باقی‌مانده بود ، این دو کلاس را به مدرسه شهید مطهری انتقال داده بودند که با این کار یکی از دبیرستان‌های شهرستان که به نام شهید کرمی بود جمع‌آوری‌شده بود ؛ البته نه از روی عمد بلکه بیشتر به لحاظ ساختار اداره آموزش‌وپرورش این کار صورت گرفته بود .

وی اظهار کرد : با بررسی‌هایی انجام‌شده و انتقادهای خانواده‌های شهدا ؛ جلسه‌ای با حضور خانواده‌های شهدا ، رزمندگان و بسیجیان شهرستان و همچنین رئیس اداره آموزش‌وپرورش در مسجد نصیرآباد ترتیب داده شد که در پایان جلسه مصوب و مقرر شد :

*  با توجه به این‌که هنرستان کشاورزی در ورودی مزار مطهر شهدا قرار دارد تا دهه مبارک فجر امسال هنرستان کشاورزی مراغه به هنرستان شهیدان کرمی تغییر نام خواهد یافت و رئیس اداره آموزش پرورش نسبت به تغییر مهر ، سربرگ نامه‌ها و سر درب هنرستان به نام هنرستان کشاورزی شهیدان کرمی اقدامات لازم را انجام خواهد داد .

* طی جلسه‌ای با خیر مدرسه‌ساز شهرام فرجی این مدرسه به نام آیت‌الله خامنه‌ای ثبت شود و در داخل مدرسه کتیبه‌ای به نام دکتر فرجی نصب شود و مدرسه باهنر به‌جای مدرسه فضیلت که نه به نام شهیدی هست نه شخصیتی انتقال یابد.

* دبیرستان هیئت‌امنایی فرهنگ شهید پرکار در تابلو و مهر دبیرستان ذکر شود و نام شهید پرکار هم‌اندازه و هم‌ردیف فرهنگ قید شود .

دواتگری اضافه کرد : جا دارد از حساسیت مردم فهیم ، ولایت مدار ، متعصب و متدین شهرستان و همچنین خانواده‌های معظم شهدا تقدیر و تشکر نماییم که نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشتند و ما نیز در راستای مطالبات آن‌ها انجام‌وظیفه کردیم .
انتهای پیام/ق