مراسم اختتامیه جشنواره ایده های برتر دانشگاه آزاد اسلامی مراغه  و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد مراغه ، روز چهارشنبه، در تالار اندیشه دانشگاه آزاد مراغه برگزار شد.     به گزارش رصد مراغا ؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه در مراسم اختتامیه جشنواره ایده های برتر دانشگاه […]

 

 

۸۱۸۹۱۱۴۵-۷۰۳۹۶۷۰۹

 

 

 

مراسم اختتامیه جشنواره ایده های برتر دانشگاه آزاد اسلامی مراغه  و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد مراغه ، روز چهارشنبه، در تالار اندیشه دانشگاه آزاد مراغه برگزار شد.

 

 

به گزارش رصد مراغا ؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه در مراسم اختتامیه جشنواره ایده های برتر دانشگاه آزاد اسلامی مراغه افزود : فرهنگ تجلیل از نخبگان باید در جامعه رواج پیدا کند تا انگیزه ای باشد برای نخبگان و مخترعان جامعه

وی تصریح کرد : علم و دانش و شخصیت پایه و اساس پیشرفت و توسعه کشوردر زمینه های اقتصادی و فرهنگی وسیاسی و حتی اجتماعی است .

ظفر محمدی ادامه داد : اگر علم در جامعه ارزش باشد یک پای ترقی ، پیشرفت و استقلال کشور تضمین می شود .

وی خاطرنشان کرد : امروز هجمه ها و حمله های اقتصادی فراوانی به سمت کشورمان است که برای برون رفت از آن باید اقتصاد مقاومتی را در جامعه تقویت کنیم.

محمدی ضرورت تبدیل علم به دانش‌فنی و تجاری‌سازی علوم‌نوین را ارکان‌های مهم اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان عنوان کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این جشنواره گفت : علم و فناوری، لازم و ملزوم یکدیگر هستند و تفاوت هایی با یکدیگر دارند، علم از جنس دانایی است ولی فناوری از جنس توانایی است.

وی افزود : بر اساس نگرش سنتی، مبنای تولید ثروت، نیروی کار و زمین بود ولی در حال حاضر این نگرش باید تغییر پیدا کند چرا که مبنای تولید و تأمین ثروت در جامعه کنونی، باید علم و فناوری و به عبارتی دانشگاه باشد.

محمدرضا ولیلو تصریح کرد : هدف فناوری و تکنولوژی باید تولید ثروت باشد و تمامی پژوهش هایی که در کشور انجام می شود متناسب با نیازها و خواسته های کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد : دانشگاه آزاد مراغه نیز به دنبال ایجاد مرکز رشد بوده و جشنواره ایده های برتر با رویکرد پتانسیل های شهرستان نیز به منظور تأمین پدیده ها و طرح های اختراعی آن برگزار شده است.

نخستین جشنواره ایده های برتر با تاکید بر پتانسیل های این شهرستان در سه بخش ایده های دانش آموزی، ایده های آزاد و پدیده برگزار شد که ۵۲ طرح شامل ۳۱ ایده آزاد و ۱۹ پدیده به این جشنواره ارسال شده است.

هیئت داوران این جشنواره از هر دو گروه شرکت کننده سه ایده و سه پدیده برتر را انتخاب کردند که بیشتر این ایده ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مسئولان به مرحله اجرا و تولید انبوه می رسد.

انتهای پیام /