امام جمعه موقت مراغه گفت: نهیب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران موجب همکاری آل سعود با مسئولان کشورمان در ارتباط با فاجعه منا شد. حجت الاسلام حمید محمدی راد، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بازگشت پیکر بیشتر جانباختگان حادثه منا به کشور، افزود: دفن این شهدا در هفته گذشته تالم […]

۸۱۷۹۱۷۷۹-۷۰۲۱۹۱۱۴

امام جمعه موقت مراغه گفت: نهیب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران موجب همکاری آل سعود با مسئولان کشورمان در ارتباط با فاجعه منا شد.

حجت الاسلام حمید محمدی راد، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بازگشت پیکر بیشتر جانباختگان حادثه منا به کشور، افزود: دفن این شهدا در هفته گذشته تالم خاطری بر اندوه مردم ایران شده و خانواده های عزادار ۶۷ جانباخته دیگر منتظر بازگشت جسد عزیزان خود هستند.
وی اظهار کرد: اگر نهیب رهبر معظم انقلاب نبود بدون شک با بی تدبیری و بی برنامگی آل سعود، سرنوشت پیکر این جانباختگان مشخص نمی شد و این مساله تالم خاطر بزرگتری برای رهبری و مردم ایران می شد.
امام جمعه موقت مراغه با محکوم کردن رژیم آل سعود در کم توجهی به امنیت زایران خانه خدا، یادآور شد: کشورهای اسلامی باید کمیته رسیدگی به دلایل حادثه منا را تشکیل دهند تا علاوه بر مشخص شدن علت های حادثه، عاملان آن به مجازات برسند.
حجت الاسلام محمدی راد، ادامه داد: رژیم آل سعود در این برهه از مراسم حج، بجای رسیدگی به امنیت زایران در چند مرحله به کشور مظلوم یمن حمله کرده که در نتیجه این حملات موجب شهادت مردم بی گناه این کشور شده به طوری که چهار هزار نفر از شهدای کشور یمن را کودکان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به بمباران بیمارستان بین المللی قندوز افغانستان و کشته شدن ۱۲ کادر بیمارستان و ۱۲ پزشک بدون مرز توسط نیروهای نظامی امریکا، گفت: این اقدام نشان دهنده بی تفاوتی به حقوق انسانی در نزد مدعیان حقوق بشر است.
خطیب جمعه موقت مراغه یادآوری کرد: هم اکنون در برابر جنایت های غیر انسانی رژیم آل سعود در یمن و امریکا در افغانستان و سایر نقاط جهان، نهادهای بین المللی سکوت اختیار کرده و در سایه این سکوت حقوق امت اسلامی پایمال می شود.
حجت الاسلام محمدی راد همچنین در آستانه ایام محرم ،گفت: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، از الزام های جامعه کنونی است.
وی، ایستادگی در برابر حکومت طاغوت و مبارزه با ظلم را مهمترین منکر در زمان امام حسین (ع) عنوان کرد و یادآور شد: اکنون نیز باید با توجه به این نکته، امت اسلامی در برابر حکومت های ظالم ایستادگی کنند.
حجت الاسلام محمدی راد، ادامه داد: مبارزه با فساد اداری و مالی که هم اکنون توسط دولت انجام می شود از موارد مهم اهداف قیام عاشورا است.

انتهای خبر
منبع ایرنا