سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه از خلع ید ۷۵ هکتار از اراضی ملی تصرف شده این شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد علی مکرمی وند، روز پنجشنبه افزود: این میزان اراضی ملی با تشکیل ۲۷ پرونده، خلع ید شده و با همکاری نهادهای قضایی، متخلفان ۱۵۰ میلیون ریال جریمه شدند. وی […]

۸۱۷۹۰۴۲۱-۷۰۲۱۶۹۵۳

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه از خلع ید ۷۵ هکتار از اراضی ملی تصرف شده این شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد

علی مکرمی وند، روز پنجشنبه افزود: این میزان اراضی ملی با تشکیل ۲۷ پرونده، خلع ید شده و با همکاری نهادهای قضایی، متخلفان ۱۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.
وی اظهار کرد: در این مدت کارشناسان این اداره در راستای محقق شدن ماده ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی، ۷۴ فقره پرونده برای دامدارانی که دام اضافی وارد مراتع کرده بودند و همچنین در راستای اجرای ماده ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ۴۹ فقره برای ممانعت از تصرف منابع ملی پرونده تشکیل داده اند.
سرپرست اداره منایع طبیعی و آبخیزداری مراغه یادآور شد: تعداد پرونده های در حال پیگیری این اداره هم اکنون ۲۱۴ فقره بوده که ۱۲۳ مورد از آن در سال جاری تشکیل و بقیه در سال های گذشته تشکیل شده است.
مکرمی وند، ادامه داد: در سال جاری نیز ۶۰۰ اصله نهال گردو در روستاهای چلان سفلی، آشان، هریس و ۴۰۰ اصله نهال بادام و ۱۱۳ کیلوگرم بذر یونچه در مراتع این شهرستان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه این شهرستان ۱۲۹ هزار هکتار مرتع در دامنه های سهند دارد، گفت: مراتع و اراضی ملی شش روستای مشرف به دامنه های سهند امسال ممیزی شده است.
مکرمی وند، وجود دامدار و دام زیاد در منابع طبیعی و مراتع این شهرستان، چرای بی رویه و خارج از فصل، تخریب پوشش گیاهی، تجاوز به اراضی ملی و کمبود نیروهای حفاظتی را از جمله مشکلات منابع طبیعی این شهرستان اعلام و خواستار همفکری و همکاری سایر ارگان ها و دامداران با این اداره برای رفع این مشکلات شد.
انتهای خبر
منبع ایرنا