مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت : برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای بازگشت به خویشتن است.

Picture10000 143جلیل اسلامی در چهارمین یادواره شهدای فرهنگی و معلم شهرستان مراغه گفت: بایستی در انتقال ارزش ها ، مفاهیم و فرهنگ شهید و شهادت به نسل های بعد وقت بیشتری بگذاریم.
وی اظهار کرد : در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ، متاسفانه کمتر به این حوزه پرداخته شده و باید در تبیین و ترویج این فرهنگ و معرفی سیره شهدا تلاش بیشتری صورت گیرد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت : فلسفه و تفکر بسیج و شهدا بایستی در پشت میزهای کاری ، سر کلاس ها ،و اخلاق و رفتار مشاهده شده و نهادینه شود.
اسلامی در ادامه به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دشمن با اخبار های جهت دار وارد فکر و ذهن جوانان ما می شود و وظیفه ما در مقابل این تهدید این است که فضاهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل های بعد آماده کنیم.
وی ادامه داد : دشمن در صدد از بین بردن تفکر ایثار و جهاد و شهادت بوده و باید در این راستا و مقابله با توطئه های نرم دشمنان با بصیرت و توجه بیشتری در حوزه تعلیم و تربیت عمل نماییم.
مدیر آموزش و پرورش مراغه تصریح کرد : اگر می خواهیم ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران باشیم بایستی رفتار اسلامی ، اخلاق اسلامی و جاذبه و دافعه داشته باشیم و به مبارزه با هوای نفس و بازگشت به خویشتن توجه بیشتری نماییم.
اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان شهید عادل نسبت یکی از شهدای فرهنگی این شهرستان اظهار کرد : این شهید می گفت : ” بچه ها مواظب باشید به شهدا عادت نکنیم چون آرمان شهادت از روی عادت از بین می رود . ”
چهارمین یادواره شهدای معلم مراغه در محل گنجینه شهدای این شهرستان برگزار شد.