فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: نیازهای جبهه‌ها در دفاع مقدس توسط خانواده‌ها و به‌ویژه خانواده‌های محروم مانند زابل که خودش مرکز محرومیت است تامین می‌شد و همین ایثارگری مردم بود که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو می‌کرد مراغه -پایگاه خبری رصد به نقل از تسنیم ؛ سرلشکر قاسم سلیمانی با حضور در جشنواره […]

۱۳۹۳۱۱۲۲۱۸۴۶۴۱۸۴۴۴۷۳۷۱۳۳

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: نیازهای جبهه‌ها در دفاع مقدس توسط خانواده‌ها و به‌ویژه خانواده‌های محروم مانند زابل که خودش مرکز محرومیت است تامین می‌شد و همین ایثارگری مردم بود که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو می‌کرد

مراغه -پایگاه خبری رصد به نقل از تسنیم ؛ سرلشکر قاسم سلیمانی با حضور در جشنواره فرهنگی و هنری کرمان که در برج میلاد برگزاری‌ شد، اظهار داشت: به عنوان یک کرمانی افتخار می‌کنم چنین نسبی دارم و زادگاهم دیار کریمان است.

فرمانده نیروی قدس سپاه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره به ‌ویژه ایثارگران و خانواده‌های شهدا، افزود: بحث این جلسه ایثارگری و کرمان است؛ من نمی‌توانم از کرمان بدون توجه به سیستان و بلوچستان و هرمزگان نام ببرم؛ چون لشکر ثارالله که به نوعی نهاد سلحشوری خطه شرق کشور ماست، اجتماعی از جوانان و مردان این سه استان است.

وی ادامه داد: کرمانی‌ها به شخصیتی مثل شهید میرحسینی که فرمانده واقعی لشکرشان بود افتخار می‌کنند؛ کرمانی‌ها به شهید حاجبی که حرارت واقعی و حقیقی لشکر ثارالله از هرمزگان بود، افتخار می‌کنند‌ و کرمانی‌ها افتخار می‌کنند به شهید فرخی که وقتی خون از بدنش جاری شد، در بدر ایستاد و رو به من کرد و در حالی که نصف بدنش قرمز از خون بود، گفت حقم را ادا کرد.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه نام بردن از کرمان بدون توجه به سیستان و بلوچستان و هرمزگان کار شایسته‌ای نیست اظهار داشت: کرمانی‌ها به شهید میرحسینی از سیستان و بلوچستان به عنوان فرمانده واقعی کشور که به تنهایی یک لشکر بود، شهید شهسواری که با دست‌های بسته در محاصره دشمن فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر‌می‌داد، شهید حاجبی حرارت معنوی حقیقی و شهید محمدرضا فرخی که از بندرعباس بود و در لحظه‌های آخر عمر خود با بدن غرق در خون گفت حقم را ادا کردم، افتخار می‌کنند.

فرمانده سپاه قدس پاسداران بیان کرد: به عنوان یک کرمانی افتخار می‌کنم چنین نسبی دارم و زادگاهم دیار کریمان است زیرا کرمان از مناطق مهم و اثرگذار جامعه ایران است و مردمان آن سابقه بسیار درخشان و ارزنده‌ای دارند.

رزمندگان لشکر ثارالله از نظر اعتقادی بی‌نظیر بودند/کرمان در جنگ تحمیلی هیچ‌ کوتاهی نکرد

سردار سلیمانی با تاکید بر اهمیت و اثرگذاری استان کرمان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس از ۱۳ عملیات مهمی که در حال انجام بود لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در عملیات‌های کربلای ۵، خیبر، بدر و والفجر ۱۰ به زیبایی تمام و با نهایت تلاش و انرژی خود توانستند رشادت‌ و دلیری‌های بی‌نظیری از خود به جای گذارند و استان کرمان در مقابله با دشمن به صورت پیشتاز عمل می‌کرد.

جامعه بدون ایثار، جامعه بدون حیات و حرارت است

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که ایثار در آن وجود داشته باشد می‌تواند به پیروزی و سربلندی دست یابد و ایثار باید در همه سطوح جامعه و در ابعاد گوناگون معنا پیدا کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: همه اعضای بدن نقش بسیار مهم و ضروری دارند و جامعه ایرانی هم مانند بدن انسانی است که همه اعضای آن جزء لاینکف و با اهمیت کشور می‌باشند و کرمان هم به عنوان یکی از بخش‌های اساسی جامعه ایرانی است که کمتر به دلیری و سلحشوری آن‌ها پرداخته شده است.

وی از حادثه حلبچه به‌عنوان یکی از حوادث مهمی که در دوران جنگ تحمیلی رخ داد و رفتار صدام در این حادثه از گرگ هم بدتر بود یاد کرد و افزود: در این شرایط مردم سلحشور ایران با مقاومت‌های ارزنده خود نشان دادند که نقش بسیار مهمی در حفظ حکومت و جامعه خود دارند.

سلیمانی اشاره کرد: در زمان جنگ تحمیلی جمعیت کرمان قریب یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود که ۴۵ درصد از این جمعیت را قشر خواهران و ۱۵ درصد آن را جوانان و نوجوانان زیر ۱۴ سال و پیران بالای ۷۰ سال تشکیل می‌دادند و می‌توان گفت قریب ۶۰ درصد از این جمعیت توانایی حضور در صحنه جنگ را نداشتند.

وی ادامه داد: در این شرایط حدود ۱۲۰ هزار نفر از استان کرمان روانه جنگ شدند و قریب ۲۶ هزار نفر ایثارگر می‌باشند که عدد بسیار قابل توجهی است و شهیدان، جانبازان و ایثارگران کرمانی نمونه بارزی از نمایش اقتدار یک ملت می‌باشد.

وی گفت: جنگ تحمیلی از استثنایی‌ترین حوادث در دنیا بود که در آن شرایط، کاروان‌های عظیم مردمی با روحیه‌ای بسیار قوی به سمت جبهه به راه می‌افتاد.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: نیازهای جبهه توسط خانواده‌ها و به‌ویژه خانواده‌های محروم مانند زابل که خودش مرکز محرومیت است تامین می‌شد و همین ایثارگری مردم بود که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو می‌کرد.

جبهه کارخانه انسان‌ساز/ جنگ روحیه جوانان ما را ساخت

وی تاکید کرد: جبهه یک مدرسه انسان‌ساز و اثرگذاری بود که تا ابد اثرش جاودان خواهد ماند و گاهی جنگ به حدی در هم تنیده می‌شد که جنازه‌ها و زنده‌هایی که دفاع می‌کردند قابل تفکیک نبوند.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: در خانه یکی از علمای کرمان، نوجوانی کم سن و سال بود که فرمانده گردان به امام جمعه گفت فرزند شما به درد جبهه می‌خورد و آن امام جمعه پاسخ داد فرزندم سن پایینی دارد اما چون تو گفتی اجازه می‌دهم.

شهیدان پهلوانان واقعی و مایه افتخار این مرز و بوم هستند

وی با اشاره به افتخارات بزرگی که از استان کرمان برخواسته‌ بودند عنوان کرد: ما به خود افتخار می‌کنیم که جوانانی داشتیم همچون مغفوری، شهسواری، میرحسینی، جمالی، بادپا، الله دادی و غیره که عمرخودشان را در انتظار رسیدن به محبوب سپری کردند و فرصت‌های خود را غنیمت شمردند و خود را پس از ۲۵ سال به قافله شهدا رساندند.

سردار سلیمانی گفت: همه ما به داشتن بی بی سکینه که جز یک فرزند هیچ قومی نداشت، عباس ماریچی که پدر او از فقر فرار کرد، شهید شمس الدینی پیرمرد ۷۰ ساله غواص و شهید باهنر که مایه افتخار روحانیت، مدیریت است افتخار می‌کنیم.

وی به شهید تاجیک که از روی پل کانال ماهیگیری عبور می‌کرد و در حین شهادت هرگز کمر خود را خم نکرد و ایستاده می‌دوید اشاره کرد و افزود: امید است روح ایثار و فداکاری که روح حیات جامعه است، مستدام باشد و بتوانیم راه شهدا و امام راحل(ره) را ادامه دهیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: ما در جامعه‌ای با عطر شهادت و ایثار زندگی می‌کنیم و عطر جانفشانی، فرهنگ مقاومت و پایداری در جای جای سرزمین ایران مشهود است و لازم است وظایف خود را در جایگاه خود به‌درستی انجام دهیم و امروز جوانان کرمان با همان صلابت و توکل به خداوند که در دوران دفاع مقدس نزد رزمندگان بود، در صحنه‌ها حاضر هستند.

انتهای پیام/