شهردار مراغه گفت : برخی از اعضای این شورا با تاثیر پذیری از اشخاص و جریان های خارج از شورا و برای رسیدن به اهداف خود اقدام به این امر کرده و با انتشار سووالات خود در قالب طرح استیضاح در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، فضای شهر را ملتهب کرده بودند. مراغه – […]

۸۱۷۱۵۰۷۳-۷۰۰۸۷۳۳۵

شهردار مراغه گفت : برخی از اعضای این شورا با تاثیر پذیری از اشخاص و جریان های خارج از شورا و برای رسیدن به اهداف خود اقدام به این امر کرده و با انتشار سووالات خود در قالب طرح استیضاح در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، فضای شهر را ملتهب کرده بودند.

مراغه – پایگاه خبری رصد به نقل از برخی رسانه ها ، نادر ابراهیمی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه استیضاح شهردار یک موضوع تعریف شده در قانون و حق شورای اسلامی است، افزود: اقدام برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر برای اسیتضاح بنده، سیاسی کاری و برخاسته از تمامیت و زیاده خواهی و خواسته های نابجا بود.

وی اظهار کرد: استیضاح شهردار مراحل مختلفی دارد که این مراحل از سوی اعضای شورای اسلامی مراغه رعایت نشده بود.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۷۸ قانون شوراهای اسلامی شهر، استیضاح شهردار سه مرحله دارد، اظهار کرد: در این روند، ابتدا رییس شورای اسلامی سووال اعضا را به صورت شفاهی به شهردار تذکر می دهد و در مرحله دوم این کار به صورت کتبی انجام می شود و در صورت قانع نشدن از پاسخ شهردار، در مرحله سوم اعضای شورا طرح استیضاح را به صورت غیرعلنی مطرح و رای گیری می کنند.
شهردار مراغه با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی این شهر بدون طی مراحل اول و دوم به سراغ مرحله سوم رفته بودند، گفت: سووالات طرح استیضاح پیش از اینکه به دست من برسد در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود و این اقدام برخی از اعضای این شورا، نوعی بداخلاقی محسوب می شود.
ابراهیمی ادامه داد : به منظور پاسخ به سووالات، اقناع اعضای شورای اسلامی این شهر و دفاع از عملکرد خود در مدت قانونی در جلسه استیضاح که قانونی نبود، حاضر شدم.
وی خاطرنشان کرد : برخی از اعضای این شورا با تاثیر پذیری از اشخاص و جریان های خارج از شورا و برای رسیدن به اهداف خود و این جریان ها، اقدام به این امر کرده و با انتشار سووالات خود در قالب طرح استیضاح در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، فضای شهر را ملتهب کرده بودند.
ابراهیمی افزود : به علت اینکه شهرداری، مصوبات غیرقانونی شورای اسلامی مراغه را به علت خارج بودن از بودجه شهرداری، عمل نکرده و برخی خواسته های نابجای اعضای استیضاح کننده محقق نشده بود، این افراد به صورت غیرکارشناسی اقدام به این کار کرده بودند.
شهردار مراغه، با اشاره به کشف اختلاس ها در مدیریت شهری مراغه در یک سال گذشته، یادآوری کرد : کشف آن ها حاصل یک سری اقدام های چند سال گذشته این مدیریت در جهت تقویت شفاف سازی، کنترل و نظارت بیشتر بود.
ابراهیمی، با بیان اینکه هم اکنون پرونده این اختلاس ها در نهادهای امنیتی و قضایی در حال پیگیری است، اضافه کرد : این گونه تخلفات از نبود نظارت و کنترل کافی در مدیریت های قبلی شهرداری مراغه، نشات گرفته بود.
وی ادامه داد : اگر شورای اسلامی یک شهر قوی، منسجم و کارآمد باشد به طور قطع شهردار آن نیز کارآمد و توانمند بوده و مجموعه خدمات آن ها برای مردم مفید خواهد بود.
وی، با ارایه توضیحات لازم در خصوص سووالات مطرح شده در طرح استیضاح، یادآوری کرد : این اقدام برخی از اعضای شورای اسلامی از روی غرض های شخصی و برای رسیدن به اهداف دیگری انجام شده بود.

دوشنبه پنجم مرداد برخی خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی با انتشار نامه هفت عضو شورای اسلامی مراغه حاوی ۱۲ سوال، طرح استیضاح شهردار را ابلاغ کرده بودند و شهردار نیز باید در مدت قانونی ۱۰ روزه به سووالات آنان پاسخ می داد.
شهردار مراغه نیز شامگاه چهارشنبه ۱۴ مرداد با حضور در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی این شهر و پاسخ به سووالات اعضای استیضاح کننده، با کسب پنج رای موافق و شش رای مخالف در سمت خود ابقا شد.

انتهای پیام /