مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت : کنترل و برنامه ریزی احداث آزاد راه مراغه – هشترود به منظور سرعت دهی در عملیات آن از اولویت های این موسسه است سیروس محمدزاده روز شنبه در آیین بازدید خبرنگاران از عملیات احداث آزاد راه مراغه – هشترود با اشاره به اینکه این طرح […]

۸۱۷۱۲۵۴۶-۷۰۰۸۲۹۳۶

مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت : کنترل و برنامه ریزی احداث آزاد راه مراغه – هشترود به منظور سرعت دهی در عملیات آن از اولویت های این موسسه است

سیروس محمدزاده روز شنبه در آیین بازدید خبرنگاران از عملیات احداث آزاد راه مراغه – هشترود با اشاره به اینکه این طرح در بین طرح های زیر پیمان این موسسه رتبه اول دارد، افزود : اجرای عملیات احداث آزاد راه در فصل های عمرانی و فصل های سرد از مهمترین مزیت های برنامه ریزی و کنترل یک طرح است.
وی اظهار کرد:هم اکنون با تلاش وزارت راه و شهرسازی و مسوولان این شهرستان ۱۰ کیلومتر از قطعه اول (۲۶ کیلومتر) آزادسازی شده و تفاهمنامه های آزادسازی بقیه ۱۶کیلومتر نیز منعقد شده است.
مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: احداث آزاد راه مراغه – هشترود از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بوده و با وجود کمبود منابع و اعتبارهای دولت هم اکنون شاهد اجرای این طرح و تاکید وزارت راه و شهرسازی بر سرعت بخشی در اجرای آن هستیم.
محمدزاده، با اشاره به اینکه طول کلی آزاد راه مراغه – هشترود ۹۰ کیلومتر بوده و در قطعه های مختلف احداث می شود، ادامه داد : طبق پیگیریهای این موسسه، وزارت راه و شهرسازی اسناد قطعه دوم این طرح را برای مناقصه آماده می کند که با توجه به اهمیت آن، قرارگاه خاتم الانبیا در این مناقصه نیز شرکت می کند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون این قرارگاه ۹۰ دستگاه ماشین آلات سنگین خود را در قطعه اول متمرکز کرده و با تلاش مسوولان این شهرستان، پیشرفت فیزیکی و اقدمات عمرانی در این طرح هم اکنون ملموس است.
محمدزاده، با اشاره به اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در این طرح گفت : طبق سیاست های قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ۷۰ درصد نیروهای به کار گمارده شده در این طرح از افراد بومی روستاهای اطراف این طرح تامین می شود.
مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اظهار کرد: این قرارگاه در کل کشور برای ۱۳۵ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و تا کنون موفق به تحویل ۱۲۲ طرح ملی و استانی به دولت شده و هم اکنون نیز ۹ طرح عمرانی در منطقه شمالغرب کشور اجرا می کند.
محمدزاده، در خصوص ادامه و اتمام این طرح گفت : قرارگاه خاتم الانبیا جزو پیمانکارانی است که همیشه به دنبال اتمام طرح های عمرانی و نمود خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم بوده و در این راستا اقدام های خود را منوط به اعتبارات تزریقی دولت نمی کند.
وی ادامه داد : روال نقدینگی این طرح در حد ایده آل بوده و با توجه به این نکات، پیش بینی می شود این طرح به موقع اجرا شود.
رییس کارگاه احداث آزاد راه مراغه – هشترود نیز در این آیین گفت: قطعه اول این طرح هم اکنون از شش درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۰۵ درصد پیشرفت مالی برخودار بوده و تا کنون در ۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده است.
یعقوب کیومرثی افزود : هم اکنون احداث یک دهنه پل خاص و شش آبراه آغاز شده و حدود شش کیلومتر نیز زیرسازی مقدماتی آن انجام شده است.
وی اظهارکرد : طبق گفته مسوولان وزارت راه و شهرسازی، آزاد سازی ۱۶ کیلومتر باقی مانده از قطعه اول پس از برداشت محصولات کشاورزی و باغی انجام می شود که در این صورت قرارگاه خاتم الانبیا تجهیزات بیشتری را در این طرح به منظور احداث آن متمرکز می کند.
در این آیین خبرنگاران و اصحاب رسانه مراغه از روند اجرای آزاد راه مراغه – هشترود بازدید کرده و سووالات خود را از مسوولان موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پرسیدند.
آزاد راه مراغه – هشترود به طول ۹۲ کیلومتر در قالب سه قطعه اجرا می شود که برای اجرای قطعه اول آن به طول ۲۶ کیلومتر در مدت ۳۰ ماه، یک هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال پیش بینی شده است.
در این آزاد راه، ۳۲ دهنه پل بزرگتر از هشت متر و ۱۰۴ دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض ۲۸٫۶ متر اجرا می شود و سرعت رفت و آمد متوسط آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت پس از احداث بوده که هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
عملیات این طرح شامل ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، شش میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۷۵۰ متر مکعب زیرساخت و ۷۵۰ هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه – هشترود، طول این مسیر ۹ کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت، ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می شود، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
طبق آمار پلیس راه کشور، در پنج سال گذشته حدود ۸۰۰ نفر در این محور کشته و زخمی شده اند که کشته شدن شش نفر از کارکنان و معلمان بخش نظرکهریزی و چند استاد دانشگاه در این محور از آن جمله است.
تا کنون یکهزار و ۶۲ خودرو در این آزاد راه دچار خسارت شده است.
انتهای پیام /