مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: کار برداشت محصول سیب تابستانه از باغ های این شهرستان آغاز شد محمد نریمانی، روز چهارشنبه گفت: پیش بینی می شود از ۵۰۰ هکتار باغ سیب گلاب و تابستانه این شهرستان حدود ۱۲ هزار و ۶۵۰ تن محصول برداشت شود. وی با بیان اینکه متوسط تولید سیب گلاب و تابستانه […]

۱۶۸۱۲_۶۰۳

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: کار برداشت محصول سیب تابستانه از باغ های این شهرستان آغاز شد

محمد نریمانی، روز چهارشنبه گفت: پیش بینی می شود از ۵۰۰ هکتار باغ سیب گلاب و تابستانه این شهرستان حدود ۱۲ هزار و ۶۵۰ تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه متوسط تولید سیب گلاب و تابستانه در مراغه ۲۴ تن و ۲۰۰ کیلوگرم است، اظهار کرد: برداشت سیب تابستانه در این شهرستان تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت .
مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: بخش عمده سیب زودرس مراغه به دلیل اینکه خاصیت انبار کردن ندارد، به استان های همجوار ارسال می شود.
نریمانی، ادامه داد: سیب مشکی، گلاب، قره یارپاق، شیخ احمد، ساری آلما و میشه نوری از جمله ارقام سیب تابستانه این شهرستان است.

شهرستان مراغه دارای ۱۰ هزار و ۱۸۹ هکتار باغ سیب بوده که یک هزار و ۶۶۹ هکتار نهال و هشت هزار و ۵۲۰ هکتار باغات بارور است.
این شهرستان قطب تولید سیب در آذربایجان شرقی بوده و سالانه در صورت مساعد بودن شرایط جوی ۲۱۵ هزار و ۵۵۶ تن انوع سیب از این شهرستان برداشت می شود.

انتهای پیام /