نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت : اعضای شورای اسلامی و شهردار مراغه باید شعار سال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی را مورد توجه قرار دهند مراغه – پایگاه خبری رصد به نقل از ایرنا ، مهدی دواتگری، روز سه شنبه با اشاره به طرح سووال و […]

۸۱۷۰۷۹۳۷-۷۰۰۷۵۳۷۴

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت : اعضای شورای اسلامی و شهردار مراغه باید شعار سال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی را مورد توجه قرار دهند

مراغه – پایگاه خبری رصد به نقل از ایرنا ، مهدی دواتگری، روز سه شنبه با اشاره به طرح سووال و استیضاح شهردار توسط هفت نفر از اعضای شورای اسلامی مراغه افزود : در شرایط موجود همراهی شهردار با شورای اسلامی و کمک حال بودن این شورا با شهردار از نیازهای ملزم این شهر است.
وی اظهار کرد : با در نظرگرفتن منافع این شهرستان، همدلی و همزبانی این دو نهاد در این اوضاع بیش از پیش مورد توجه بوده و بر اساس آن باید از مطالبه های مردم دفاع شود.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح و طرح سووال از شهردار، حق قانونی اعضای شورای اسلامی این شهر است، گفت : استیضاح اولین گام نبوده و همیشه باید به عنوان گام پایانی در نظر گرفته شود و به طور قطع پیش از استیضاح، امکان تذکر و سووال وجود دارد.
دواتگری ادامه داد : موارد استیضاح باید در قالب سووال طرح شود و اگر پاسخ به سووالات توسط شهردار قانع کننده نبود، امکان انجام مراحل دیگر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد خارج از مدیریت شهری، به منظور حاشیه سازی وانمود می کنند که طرح استیضاح شهردار به وسیله جریان های خارج از شورای اسلامی این شهر مدیریت می شود، گفت: این شورا دارای شخصیت حقوقی و رای مستقل بوده و هیچ فرد و جریانی، توان و حق این را ندارد که در تصمیمات شورا دخالت کند.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد : همواره از استقلال رای شورای اسلامی صیانت و دفاع کرده و بر حفظ وحدت، همدلی و همزبانی بین آن ها و شهرداری تاکید داریم.
دواتگری افزود : در مدت پذیرفتن نمایندگی مردم، خادم آن ها بوده و تلاش کرده ام که بین نهادهای قانونی و دستگاه های اجرایی همدلی شکل گیرد و علاوه بر ممانعت از شکل گیری مناقشات محلی، در این جریان ها نیز دخالت نکرده ام.
وی اظهار کرد : هرگونه تنش و مناقشه در روند توسعه شهر خلل وارد می کند و بجای ایجاد وحدت مسوولان و هماهنگی برای پیشرفت و توسعه، موجب صرف وقت و انرژی برای مسایل حاشیه ای می شود.
دواتگری ادامه داد : همه در شرایط کنونی وظیفه حفظ انسجام شورای اسلامی و کمک به ایجاد وحدت، همدلی و همزبانی داریم و اعضای استیضاح کننده و اعضای موافق شهردار انتظار داریم که با متانت، حفظ احترام و حرمت مبتنی بر احترام متقابل دغدغه های خود را مطرح کنند تا قدمی برای توسعه این شهرستان برداشته شود.
وی گفت : بدون شک موارد مطرح شده از سوی اعضای استیضاح کننده شهردار مراغه طبق حقوق قانونی آنان بوده و نظر اعضای موافق نیز قانونی است و شهردار در قبال این موضوعات باید پاسخگو باشد.
هفته گذشته هفت نفر از اعضای ۱۱ نفری شورای اسلامی مراغه طی نامه ای با طرح ۱۲سووال، طرح استیضاح شهردار را ابلاغ کردند و در آن بر حضور شهردار در اولین جلسه رسمی شورای اسلامی این شهر و پاسخ گویی به سووالات تاکید کردند.
براساس اعلام سخنگوی شورای اسلامی مراغه، مهلت ۱۰ روزه شهردار برای پاسخگویی روز سه شنبه ۱۳ مرداد سال جاری به اتمام می رسد و گفته می شود فردا شهردار به سووالات اعضای استیضاح کننده پاسخ خواهد داد.
شهر ۱۷۰ هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری پس از تبریز دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود.

انتهای پیام /